اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1394 - 22:19   |   کد مطلب: 15312
داستان سوء مدیریت معصومه ابتکار در حوزه محیط زیست تمامی ندارد و این بار هم در بحث آلودگی هوای تهران حاشیه ساز شده است.
اوج ابتکار برای درمان زخم آلودگی هوای کشور/ رفتن سراغ معلول به جای حذف علت

به گزارش صبح الوند، از زمان رو کار آمدن دولت یازدهم تاکنون محیط زیست یکی از حوزه های  مغفول مانده در کشور بوده است به طوری هر روز اخبار نگران کننده تری از این حوزه شنیده می شود.

انتصاب معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست اوج بی تدبیری در این حوزه بود زیرا عملکرد ابتکار و سابقه وی نشان می داد بیش از آنکه وی به عنوان یک مسئول محیط زیستی شناخته شده و فعالیت داشته باشد، چهره سیاسی او و همچنین فعالیت های وی در عرصه سیاست دیده می شود. عملکرد وی نیز تاکنون نشان داده که کمترین حوزه ای که وی به آن توجه دارد، حوزه محیط زیست کشور است.

 

با این وجود اقدامات دولت و به خصوص شخص ابتکار در خصوص درمان درد آلودگی هوای کلانشهر ها نشان داده است که نه تنها مجموعه دولت یازدهم در حل این مشکل ناکارآمد است بلکه به نظر می رسد برخی از مدیران این دولت از شناسایی علت و معلول نیز ناتوان هستند.

 

 

گزارش های هواشناسی حاکی از آن است که آلودگی شدید شهر تهران پس از آنکه در روزهای گذشته بار دیگر به صورت خطرناکی بیشتر شده است، امروز و روهای آینده نیز بر  شدت آن افزوده خواهد شد.

 

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در این خصوص تاکید کرد: میزان آلاینده‌ها در سطح شهر تهران، قم، اصفهان، اراک و تبریز به دلیل فعال بودن زیاد چشمه‌های تولید، بیشتر خواهد شد.

 

وی افزود: فردا (یکشنبه) به دلیل انباشت آلاینده‌های امروز، میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ذکر شده به انضمام مشهد بیشتر خواهد بود.

 

 

این شرایط در حالی صورت گرفته است که ابتکار پس از افزایش واردات بنزین از خارج از کشور در دولت یازدهم، مدعی بهبود شرایط آلودگی شهرهای بزرگ شده بود.

 

حال پس از آنکه  هوای خفه کننده تهران و دیگر شهرهای بزرگ به مرز بحرانی رسید، به نظر می رسد دولتی ها به جای حل مشکل از طریق حذف علت، به فکر پاک کردن صورت مسئله و توجه به معلول رفته اند.

 

تعطیلی مدارس بدون توجه به منابع آلودگی

 

تعطیلی مدارس و برخی از واحدها که خود معلول شرایط بد آلودگی هواست، طرحی است که اخیرا بار دیگر به عنوان راه حل شرایط موجود از سوی کمیته اظطرار آلودگی هوا مطرح شده است. این طرح که ناشی از عدم توجه مسئولان دولت یازدهم و به خصوص شخص معصومه ابتکار به حل مشکل از طریق حذف آلاینده هاست، تاکید می کند که در صورت موافقت آموزش و پرورش مدارس چند روز تعطیل شوند.

 

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص تعطیلی مدارس افزود: پیشنهاد تعطیلی مدارس، مهد کودک، پیش دبستانی، دبستان از جانب اعضای کمیته آلودگی هوای پایتخت ارائه شده که در صورت قبولی اداره آموزش و پرورش اجرا می شود.
 

به نظر می رسد بی تدبیری های سازمان محیط زیست دولت یازدهم تمامی ندارد و تا زمانی که این سازمان با اهمیت اسیر فعالیت های سیاسی دولتی ها باشد، مشکلات مردم ادامه خواهد داشت.

منبع:  مرصاد

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان