اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آبان 1394 - 8:35   |   کد مطلب: 14551
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پژوهشگران می‌توانند تا ۳۰ آذرماه چکیده و اصل مقالات خود را به پنجمین کنفرانس منطقه ای تغییر اقلیم ارسال کنند.
30 آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به پنجمین کنفرانس منطقه ای تغییر اقلیم

به گزارش صبح الوند، عادل عربی اظهار داشت: پنجمین کنفرانس منطقه ای تغییر اقلیم 5 و 6 بهمن ماه سال جاری با حضور مدیران ارشد دستگاه ها، فرهیختگان، صاحبنظران، اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان این عرصه با شعار: (گرمایش جهانی، خشکسالی و طوفانهای گرد و خاک: تهدیدی برای منطقه) در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

وی گفت: محورهای کنفرانس شامل  پایش و پیش‌آگاهی تغییراقلیم (مدل‌های پیش‌بینی اقلیمی (دینامیکی، آماری و ...)، مدل‌سازی پیش‌بینی تغییرات اقلیمی، دیدبانی و پایش اقلیم و خدمات اقلیمی، ناهنجاری‌های اقلیمی، گازهای گلخانه‌ای،  تغییراقلیم و تغییرپذیری اقلیمی و تغییراقلیم و فن‌آوری‌های نوین است.

عربی اظهار کرد: اثر تغییراقلیم و آسیب‌پذیری (تغییراقلیم، کشاورزی و منابع طبیعی، تغییراقلیم و منابع آب، تغییراقلیم و محیط‌زیست (خاک، حیات وحش، آلودگی هوا، خشک شدن دریاچه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌های دائمی و ...)، تغییراقلیم، منابع انرژی و مصرف آن ، تغییراقلیم، سلامت و آسایش انسان، تغییراقلیم و حمل‌ونقل (زمینی، دریایی و هوایی)، تغییراقلیم و اثرات اقتصادی و اجتماعی، تغییراقلیم و بلایای طبیعی (خشکسالی، توفان‌های گرد و خاک، ریزگردها، سیل و  ...)، تغییراقلیم و توسعه پایدار، تغییراقلیم و جوامع آسیب‌پذیر، تغییراقلیم و اثرات آن بر صنعت بیمه، تغییراقلیم و اثرات آن بر صنعت گردشگری) دیگر محور این کنفرانس است.

وی افزود: سازگاری و کاهش پیامدهای زیانبار تغییراقلیم (فن‌آوری‌های نوین برای سازگاری با تغییراقلیم، انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش اثرات زیانبار تغییراقلیم، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش کارآیی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی، اقتصاد کم کربن، معماری نوین و کاهش پیامدهای تغییراقلیم، فن‌آوری نوین در خدمت بازیافت منابع مصرف شده، فن‌آوری نوین برای توسعه فضای سبز و جنگل، فن‌آوری نوین برای استفاده بهینه از منابع آب و انرژی، آموزش و فرهنگ‌سازی روش‌های سازگاری با طبیعت و اقلیم) می باشند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: موضوع تغییر اقلیم و پیامدهای آن نقش بنیادی در پایداری و توسعه یافتگی زندگی بشر امروزی دارد. از این رو توجه به نقش اقلیم، تغییرات و اثرات آن در پیشبرد سریع و مناسب برنامه های کلان در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و ... امری اجتناب ناپذیر است و در این راستا دستیابی به آخرین دستاوردها، دیدگاه ها و یافته های پژوهشگران و فعالان این عرصه، راهگشا و یاری گر تصمیم گیران در تحقق مسئولیت های آنان خواهد بود.

علاقمندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سایت پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم مراجعه کنند. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان