اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آبان 1394 - 15:42   |   کد مطلب: 14550
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در حیات وحش، واکسیناسیون 3 هزار و 443 رأس دام در شهرستان بهار انجام شد.
واکسیناسیون بیش از 3 هزار رأس دام به منظور پیشگیری از شیوع بیماری طاعون

به گزارش صبح الوند، مجید شعبانلو اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در حیات وحش با همکاری دامپزشکی شهرستان، تعداد 3 هزار و 443 رأس دام در روستاهای شهرستان بهار در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان واکسینه شدند.

وی گفت: واکسیناسیون PPR در هفت روستا از توابع این شهرستان انجام شد که پنج روستا در مجاورت منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ واقع هستند.

شعبانلو با بیان اینکه در روستای رسول‌آباد سفلی 930 مورد واکسیناسیون انجام شد، اظهار کرد: در روستاهای رسول‌آباد علیا 700 مورد، همه‌کسی یک‌هزار و 600 مورد و مارهموار یک‎هزار و 200 مورد واکسیناسیون دام در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان انجام شده است.

وی افزود: در روستای آق‌کهریز 570 مورد، اختاچی 175 مورد و روستای باباعلی نیز 268 مورد واکسیناسیون دام در مقابل این بیماری انجام شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: انجام واکسیناسیون در روستاهای حساس بلافاصله پس از تعیین میزان جمعیت دامی در آن روستاها و تامین واکسن مورد نیاز از طریق اداره حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان بهار صورت گرفت.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه اخیر با دامپزشکی شهرستان بهار مقرر شد تعامل بیشتری در خصوص انواع بیماری‌های مشترک به ویژه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور بین دامپزشکی و محیط زیست شهرستان صورت گیرد.

شعبانلو برقراری این تعامل را باعث پیشبرد بهتر امور و جلوگیری از بروز مشکلات در آینده دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان