اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مهر 1394 - 21:09   |   کد مطلب: 14302
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: تجمیع محل دفع پسماندهای روستایی استان و نحوه دفع پسماندهای خطرناک، از اولویت های دومین کارگروه مدیریت پسماند استان همدان خواهد بود.
مدیریت پسماندهای روستایی و خطرناک اولویت اصلی سازمان محیط زیست است

به گزارش صبح الوند، عادل عربی در جلسه کارشناسی مدیریت پسماند استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع دفع پسماند و موضوعات مرتبط، کارگروه استانی مدیریت پسماند تشکیل کارگروه کارشناسی پسماند را ابلاغ کرد که لازم است تمام دستگاه های مرتبط در این کارگروه نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: در حال حاضر در خصوص مدیریت دفع پسماند در روستاهای استان مشکلات عدیده ای داریم اما دفع پسماند در شهرها از مدیریت نسبی برخوردار است.

عربی اظهار کرد: در حال حاضر پسماندهای روستایی نه محل دفن مشخصی دارند، نه به روش مناسبی دفن می شوندو نه اعتباری برای این مهم در اختیار روستاها قرار گرفته است.

وی افزود: مدیریت پسماند در سطح روستاها و حاشیه جاده ها و قسمت هایی از استان که خارج از شهر است اجرا نمی شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در خصوص دفع پسماندهای ویژه و خطرناک نیز گفت: در استان محل دفن پسماند ویژه نداریم و واحدهای تولید کننده مجبور هستند این نوع پسماندها را به خارج استان منتقل کنند و متحمل صرف هزینه و زمان شوند.

وی با بیان اینکه چند محل به منظور دفع پسماندهای ویژه انتخاب شده است افزود: یکی از این محل ها باید در کارگروه مدیریت پسماند استان به تصویب برسد.

عربی گفت: ما در خصوص شیوه نامه ها و آئین نامه مشکل نداریم بلکه در زمینه اعتبار وارده در سطح ملی دچار مشکلاتی هستیم که با اجرایی شدن کارگروه مدیریت پسماند استان قدم هایی در این زمینه برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان