اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. شهريور 1394 - 21:40   |   کد مطلب: 13784
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد:
کاهش صادرات کالا از همدان به عراق
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از کاهش صادرات به عراق خبر داد و گفت: صادرات کالا از همدان به کشورهای حاشیه خلیج و اروپایی افزایش می‌یابد
کاهش صادرات کالا از همدان به عراق

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا متین  درباره روند نزولی ارزش صادرات استان همدان در ماه‌های اخیر اظهار داشت: قیمت برخی کالاهای صادراتی در ماه‌های اخیر کاهش یافته که بر افت ارزش کالاهای صادراتی نیز تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه عراق یکی از کشورهای اصلی برای صادرات کالا از همدان محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه وضعیت منطقه نسبت به گذشته آشفته‌تر شده و همین امر سبب کاهش صادرات به کشورهایی همچون عراق شده است.

متین با اشاره به اینکه صادرات سیمان استان همدان به عراق با افت شدید مواجه بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر صادرات سیمان کردستان و کرمانشاه بخاطر پایین بودن قیمت و نزدیکی این استانها به عراق، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سیمان هگمتان به سبب کیفیت بالا جایگاه خود را در بازار عراق دارد، تصریح کرد: در مجموع صادرات کالا از استان همدان به عراق مطلوب نبوده و در زمینه کالاهای دیگر نیز با کاهش صادرات مواجه هستیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان با اعلام اینکه صادرات به عراق به سبب وجود تلاطمهای موجود در منطقه کاهش می‌‎یابد، اظهار داشت: در زمینه صادرات صنایع غذایی برروی کشورهای دبی و روسیه هدفگذاری شده که امیدواریم نتیجه خوبی در این زمینه کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه کانی غیرفلز کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مورد هدف قرار داده شده‌اند، تصریح کرد: همدان سال گذشته در زمینه صادرات مواد معدنی عملکرد مطلوبی داشت ولی امسال با توجه به مصوبات موجود در حوزه صادرات سنگ‌آهن شاهد کاهش صادرات این بخش هستیم.

متین اظهار داشت: در دو زمینه با روسیه قصد همکاری داشتیم که متاسفانه شرکت بتن بریس تولیدکننده تراورس‌های بتنی موفق به ایجاد همکاری با طرف روسی نشد.

وی با بیان اینکه شرکت بتن بریس به دنبال همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس است، تاکید کرد: این واحد تولیدکننده تراورس‌های بتنی می‌تواند در زمینه اشتغال و صادرات اقدام مناسبی داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه صنایع غذایی سحر صادرات مناسبی برای روسیه داشته است، بیان کرد: خوشبختانه صادرات صنایع غذایی از همدان به روسیه افزایش یافته و امید می‌رود جایگاه ویژه‌ای برای صادرات مواد غذایی به کشورهای اروپایی فراهم شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان