اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 7:40   |   کد مطلب: 12912
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر کشور در همدان:
80 هزار ایرانی نمی‌دانند مبتلا به تب مالت هستند
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در کشور ما بیش از 80 هزار نفر مبتلا به بیماری تب مالت هستند، اما به دلیل عدم بروز علائم ظاهری این ویروس در بدن از وجود بیماری خود آگاه نیستند.
80 هزار ایرانی نمی‌دانند مبتلا به تب مالت هستند

به گزارش صبح الوند، محمدمهدی گویا در همایش پیشگیری از بیماری‌ های قابل انتقال بین انسان و حیوان در همدان، اظهار داشت: بروسلوز یک بیماری خطرناک، مزمن، پیچیده و بسیار موذی در انسان است.

 

وی گفت: تشخیص این بیماری در فرد مبتلا به تب مالت بسیار سخت و دشوار است و امکان دارد تا لحظه مرگ فرد بیمار هم نتوان این ویروس خطرناک را در بدن انسان تشخیص داد.

 

گویا اظهار کرد: عزم جدی، مدیریت جهادی با همدلی و همزبانی مدیران و دستگاه های اجرایی مربوطه در کشور نیاز جدی در مقابله با این بیماری خطرناک و مهلک است.

 

وی افزود: بر اساس بررسی های سازمان دامپزشکی کشور و دانشگاه های علوم پزشکی، میزان ابتلا به تب مالت در غرب کشور بیشتر از سایر مناطق دیگر کشور است.

 

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: به دلیل کمبود واکسن یا کیفت نداشتن واکسن های موجود در کشور متاسفانه در پنج سال اخیر آمار ابتلا به بیماری تب مالت در شمال غرب و غرب کشور رو به افزایش است.

 

وی با ابراز نگرانی از این موضوع اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل افزایش این بیماری عدم ارسال به موقع و فراگیر واکسن پیشگیری از تب مالت به مناطق درگیر این ویروس در کشور بوده است.

 

گویا افزود: متاسفانه میزان واکسن مورد نیاز ما جهت مقابله با تب مالت همیشه کمتر از نیازمان است.

 

وی گفت: اگر کیفیت واکسن های موجود بهتر شود و به موقع هم به دست عوامل اجرایی برسد در جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار موثر خواهد بود.

 

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار کرد: نباید فکر کنیم که بیماری بروسلوز را با واکسن می‌توان تحت کنترل درآورد، زیرا این راه اصلی نیست، برای ریشه کن کردن این بیماری باید همه ساختارهای لازم فراهم شود.

 

وی افزود: تشخیص آزمایشگاهی بیماری تب مالت در کشور بسیار مشکل و پر هزینه است.

 

گویا گفت: در کشور ما بیش از 80 هزار نفر مبتلا به بیماری تب مالت هستند، اما به دلیل عدم بروز علائم ظاهری این ویروس در بدن از وجود بیماری خود آگاه نیستند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان