اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1394 - 11:04   |   کد مطلب: 12465
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید اختلافاتی هست که ممکن است به تمدید توافق ژنو بیانجامد.
اعلام توافق هسته ای ساعت 13 امروز به وقت تهران

به گزارش صبح الوند، مذاکرات وین با تمدید سه‌باره همچنان ادامه دارد. پس از انتشار اخبار تنش‌های لفظی مذاکره‌کنندگان و قاطعیت طرف ایرانی در مقابل فشارها و زیاده‌خواهی‌ها، واکنش‌های طرف‌های مذاکره‌کننده در فضای رسانه‌‌ای هم از بروز و تشدید اختلاف حکایت داشت؛ اختلافی که پس از تماس کاری با واشنگتن و گزارش ویدئو کنفرانسی به اوباما بر سر مسائل توافق‌شده قبلی رخ داد و به قول معروف آمریکایی‌ها باز هم دبه کردند تا ظریف نیز در توییتر واکنش نشان دهد: «نمیتوانید در میانه راه اسب‌ها را عوض کنید».
 

مذاکرات

هشدار ظریف پس از تهدید جان کری بود که در جمع خبرنگاران گفت: تا ابد پای میز مذاکره نخواهیم بود و در صورت نرسیدن به نتیجه آماده‌ایم این روند را متوقف کنیم.

 

با تمام تهدید و تمدیدها، مذاکرات وین هنوز ادامه دارد. گزارش لحظه به لحظه مشرق از مذاکرات روزهای گذشته را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

دیدار ظریف و کری/ نشست داخلی 1+5 برای حل اختلافات/ در صورت پیشرفت مذاکرات وزرای خارجه چین و روسیه می‌آیند

 

در ادامه، آخرین اخبار، گمانه‌زنی‌ها، تحلیل‌ها و شنیده‌ها از وین را در دو روز پایانی مذاکرات (تا روز دوشنبه) را به مخاطبان مشرق ارائه خواهیم کرد.

05:15 محمد دریایی معاون مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه: وزرای خارجه ایران 1+5 فردا صبح نشست عمومی مهمی خواهند داشت. براساس نتیجه آن جلسه درمورد اقدام بعدی تصمیم می‌گیرند.

 

04:40 شبکه المیادین گزارش داده است که توافق ساعت 10:30 به وقت وین (13 به وقت تهران) اعلام می‌شود. گفته می‌شود ساعت 10 نشست جامع ایران و 1+5 است. (جزئیات بیشتر)

04:30 وزرای خارجه ایران، آمریکا، انگلیس و آلمان هم اکنون در حال دیدار هستند.

04:20 سرگئی لاوروف هنگام ترک هتل کوبورگ در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه توافق نهایی شده است گفت: می‌روم بخوابم!

03:00 جلسه هماهنگی وزرای خارجه کشورهای 1+5 و موگرینی آغاز شد.

آغاز نشست ظریف،کری و موگرینی/ اولین جمله فارسی نتانیاهو با غلط املایی/ توئیت همزمان ظریف و روحانی درباره پیروزی دیپلماسی/ آسوشیتدپرس: جمع‌بندی مذاکرات بامداد سه‌شنبه در مقر سازمان ملل اعلام می‌شود
 

01:45 لاوروف که طبق برنامه قبلی خود قصد داشت امشب وین را ترک کند، عزیمت خود را به تعویق انداخته و در وین مانده‌ است.

01:30 نشست مشترک ظریف با جان کری و موگرینی آغاز شد. نشست معاونان و کارشناسان نیز ادامه دارد.

00:45 آسوشیتدپرس خبر داد: توافق بامداد سه‌شنبه در مقر سازمان ملل در وین اعلام می‌شود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

00:15 هنوز خبری از نشست عمومی وزرای خارجه ایران و گروه 5+1 و موگرینی نیست.

22:45 یک منبع آگاه اعلام کرد روز 30 ژوئن سفرا هفت کشور در نامه مشترکی به مدیرکل آژانس، اعلام کردند که برنامه اقدام مشترک ژنو تا اطلاع ثانوی تمدید شده است. بنابر این برای مذاکراتی که در آن هستیم تاکنون هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است که نیاز به تمدید باشد.

22:15 خبرنگار بی‌بی‌سی گزارش داده است که طرف آمریکایی در حال اعمال فشار بر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در خصوص کاهش تعداد سانتریفیوژهای فردو از ۱۰۴۴ عدد (مطابق بیانیه لوزان) به ۳۰۰ عدد است.(جزئیات بیشتر)

22:00 سخنگوی کاخ سفید: در صورتی که مذاکرات امشب جمع‌بندی نشود و ادامه گفت‌وگوها «سازنده» باشد، توافق ژنو باز هم تمدید می‌شود.

21:45 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل با راه‌اندازی حساب کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر به زبان فارسی، اولین توئیت خود را با غلط املایی منتشر کرد!

توئیت ظریف: پیروزی دیپلماسی یعنی پیروزی همه/ 23:30 جلسه سرنوشت‌ساز وزرای ایران و 1+5/ روحانی پس از پایان مذاکرات با مردم سخن می‌گوید/ آخرین تماس‌های وزرای خارجه 1+5 با پایتخت‌ها/ ظریف: کار امشب تمام نمی‌شود
 

21:30 توئیتر منتسب به رئیس جمهور جمله قبلی را با افزودن یک «اگر» به ابتدای آن، دوباره منتشر کرد: اگر توافق شود، به معنای پیروزی دیپلماسی و احترام متقابل بر دیدگاه منسوخ تحمیل و فشار است. و این شروع خوبی خواهد بود.

توئیت ظریف: پیروزی دیپلماسی یعنی پیروزی همه/ 23:30 جلسه سرنوشت‌ساز وزرای ایران و 1+5/ روحانی پس از پایان مذاکرات با مردم سخن می‌گوید/ آخرین تماس‌های وزرای خارجه 1+5 با پایتخت‌ها/ ظریف: کار امشب تمام نمی‌شود

20:50 توئیتر منتسب به آقای روحانی نیز همزمان با توئیتر دکتر ظریف جمله‌ای با محتوای توافق هسته‌ای ارسال کرد که البته دقایقی بعد حذف شد: «توافق هسته‌ای پیروزی دیپلماسی و احترام متقابل بر دیدگاه منسوخ تحمیل، فشار و زورگویی ...»

23:30 جلسه سرنوشت‌ساز وزرای ایران و 1+5/ روحانی پس از پایان مذاکرات با مردم سخن می‌گوید/ آخرین تماس‌های وزرای خارجه 1+5 با پایتخت‌ها/ منابع خبری: توافق صبح سه‌شنبه اعلام می‌شود

20:45 دکتر ظریف وزیر امور خارجه در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر توافق شود، به معنای پیروزی دیپلماسی است و این پیروزی بدین معناست که همه ما هنگامی که می‌توانستیم بازنده باشیم، پیروز خواهیم بود. روشن و ساده است، احتیاجی به تفسیر نیست.

23:30 جلسه سرنوشت‌ساز وزرای ایران و 1+5/ روحانی پس از پایان مذاکرات با مردم سخن می‌گوید/ آخرین تماس‌های وزرای خارجه 1+5 با پایتخت‌ها/ منابع خبری: توافق صبح سه‌شنبه اعلام می‌شود
 

20:30 ظریف از بالکن هتل کوبورگ در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکرات امشب به پایان می‌رسد، گفت: نه!

20:10 یک منبع به خبرگزاری روسی اسپوتنیک: توافق نهایی شده اما صبح سه‌شنبه اعلام میشود.

20:00 خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع ایرانی:امشب شانس رسیدن به توافق کم است.

19:30 نشست خبری اوباما ساعت 11 صبح به وقت آمریکا برگزار می‌شود

19:00 گزارش تصویری از هفدهمین روز مذاکرات وین

18:30 وزرای خارجه ایران و 1+5 ساعت 23:30 به وقت تهران جلسه جمع‌بندی نهایی را برگزار خواهند کرد. وزرای 1+5 هتل کوبورگ را برای آخرین هماهنگی‌ها با پایتخت‌هایشان ترک کردند.

18:20 ظریف و لاوروف دیدار کردند. (گزارش تصویری)

23:30 جلسه سرنوشت‌ساز وزرای ایران و 1+5/ روحانی پس از پایان مذاکرات با مردم سخن می‌گوید/آخرین تماس‌های وزرای خارجه 1+5 با پایتخت‌ها/ منابع خبری: توافق صبح سه‌شنبه اعلام می‌شود
 

18:15 راشاتودی: ایران و1+5 توافق کردند بخشی از تحریم‌های تسلیحاتی را لغو کنند.

17:30 جلسه عراقچی، تخت‌روانچی به همراه اشمیت، مالی و شرمن ادامه دارد.

17:00 "نبیل فهمی" وزیر خارجه سابق مصر طی مطلبی در پایگاه تحلیلی "قاهره ریویو" وابسته به دانشگاه آمریکا در مصر به موضوع نگرانی‌های اعراب درباره توافق هسته‌ای غرب با ایران پرداخته است.(جزئیات بیشتر)

15:15 پس از انتشار اخباری مبنی بر گفت‌وگوی زنده رئیس جمهور با مردم، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد دکتر حسن روحانی پس از پایان مذاکرات جاری در وین به طور زنده با مردم سخن خواهد گفت.

14:15 خبرنگار خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خبری خود در نشست وزرای خارجه 1+5 می‌گوید که هیچ نشانه‌ای از اینکه توافق در دسترس باشد وجود ندارد. وی در توئیتر خود نوشت «چهره‌های ناراحت و عبوس» وزرای خارجه حاضر در نشست نیز نشان می‌دهد شرایط به سمت قریب‌الوقوع بودن توافق نیست.

14:00 حاشیه‌نگاری خبرنگار بوستون گلوب از مذاکرات وین: تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین طی پنج هفته گذشته 4.5 کیلو پاستیل پیچی (Twizzlers) با طعم توت فرنگی، 9 کیلو پنیر رشته‌ای (string cheese)، 13.5 کیلو آجیل مخلوط و میوه خشک‌شده، و بیش از 200 بسته برنجک (Rice Krispies) خورده است. یکی از مقامات ارشد آمریکایی می‌گوید: "تعداد بسته‌های قهوه اسپرسو که تا کنون مصرف کرده‌ایم مدت‌هاست که سه رقمی شده است." (جزئیات بیشتر)

13:50 ظریف در دیدار وزیر امور خارجه چین : معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می‌توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم.

13:45 علیرضا میریوسفی عضور تیم مذاکره‌کننده ایران در توئیتر خود نوشت: هيچ كس به تمديد فكر نمي‌كند. همه سخت كار مي‌كنند كه امروز به نتيجه برسند ولي اراده سياسي لازم است.

عراقچی: قول امشب و فرداشب را نمی‌دهیم/ آسوشیتدپرس: توافق تا آخر امروز اعلام می‌شود/ ظریف: تمدیدی در کار نیست/ وزرای خارجه ایران و چین دیدار می‌کنند
تصویری از نشست داخلی 1+5 در روز دوشنبه
 

13:15 نشست داخلی وزرای خارجه 1+5 به همراه موگرینی تا دقایقی دیگر برگزار می‌شود.

13:00  یورونیوز: جلسات در كوبورگ اغاز شده، احتمال اعلام توافق تا امشب وجود دارد، صالحي مي‌گويد بازخواني متن توافق در حال انجام است.

12:45 وزرای خارجه ایران و چین تا دقایقی دیگر دیدار خواهند کرد.

عراقچی: قول امشب و فرداشب را نمی دهیم/آسوشیتدپرس: توافق تا آخر امروز اعلام می‌شود/ظریف: تمدیدی در کار نیست/وزرای خارجه ایران و چین دیدار می‌کنند

12:40 وانگ یی وزیر خارجه چین در جمع خبرنگاران: شش وزیر کنار هم هستند تو وین و آمدند که کار را تمام کنند. شرایط برای رسیدن به توافق مهیا است، چین معتقد است توافق نباید به تعویق بیافتد و به تعویق نخواهد افتاد

12:30 آسوشیتدپرس گزارش داد، دیپلمات‌های غربی می‌گویند که قصد دارند متن را تکمیل و توافق را تا آخر امروز دوشنبه اعلام کنند. (جزئیات بیشتر)

12:00 سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه مذاکرات به لحظات نفس گیر آخر رسیده است، گفت: هنوز برخی مشکلات وجود دارد. تا این مشکلات حل نشود، نمی‌توان گفت به توافق رسیده‌ایم. وی عنوان کرد: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی‌دهم.

-----------------------------------------------------------------------------------
01:00 پایگاه خبری «بلومبرگ» یکشنبه شب مدعی شد ایران و گروه 1+5 بر سر مسئله تحریم‌های تسلیحاتی وضع‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل، به توافق سیاسی رسیده‌اند.(جزئیات بیشتر)

23:30وزرای خارجه کشورهای 1+5 بدون حضور فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، در رستوران هتل سوفیتل شام کاری برگزار کردند. (جزئیات بیشتر)

 

ظریف: فردا هم به کار ادامه می‌دهیم؛تمدیدی در کار نیست/روحانی: به وعده‌ام عمل کرده‌ام حتی اگر مذاکرات در قدم آخر متوقف شود/ لاوروف وارد وین شد؛ هاموند وین را ترک کرد/ دیپلمات غربی: مذاکرات فردا تمام می‌شود +تصاویر
 

22:20 دکتر ظریف از روی بالکن هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت : «تمدیدی در کار نیست و فردا هم به کار ادامه می‌دهیم».

ظریف: فردا هم به کار ادامه می‌دهیم؛تمدیدی در کار نیست/روحانی: به وعده‌ام عمل کرده‌ام حتی اگر مذاکرات در قدم آخر متوقف شود/ لاوروف وارد وین شد؛ هاموند وین را ترک کرد/ دیپلمات غربی: مذاکرات فردا تمام می‌شود
 

22:00 رئیس جمهور در ضیافت افطاری با بانوان گفته است: به وعده‌ام در حل مسأله‌ هسته‌ای عمل کردم حتی اگر همین‌جا هم که در قدم‌های آخر مذاکرات هستیم کار متوقف شود. (جزئیات بیشتر)

21:30 دیدار ظریف و کری پس از 40 دقیقه پایان یافت.

21:15 دیدار دکتر ظریف و جان کری دقایقی قبل آغاز شد. جلسه معاونان که صبح امروز آغاز شده، هنوز ادامه دارد.

20:00 یک دیپلمات غربی به خبرنگار شبکه فرانس24 گفته که در میان مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و 1+5 صحبتی از تمدید دوباره تعلیق تحریم‌های ایران نیست و مذاکرات وین تا فردا به پایان راه خود می‌رسد.

19:45 فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس وین را ترک می‌کند و دوشنبه مجددا بازمی‌گردد.

19:00 یک منبع آگاه خبر آسوشیتدپرس مبنی بر ارسال متن توافق به تهران را تکذیب کرد. به گفته این منبع، در صورت رعایت خطوط قرمز تیم ایرانی اختیار لازم برای توافق را دارد. (جزئیات بیشتر)

18:10 سرگئی لاوروف وارد وین شد. (جزئیات بیشتر)

17:50 علیرضا میریوسفی عضو تیم مذاکره کننده ایرانی در اظهارنظری در صفحه توئیتر خود گفت که سخت در حال کار و تلاش هستیم اما توافق امشب از لحاظ لجستیکی غیرممکن است. این توافق حدود 100 صفحه سند و به هرحال دشواری‌های خود را دارد.

17:45 به گزارش المیادین علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برخی محدودیت‌ها را پذیرفتیم اما این محدودیت‌ها تأثیری در سیر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نخواهد داشت؛ بلکه برنامه هسته‌ای به شکل سریع‌تری پیشرفت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

16:50 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مسکو را به مقصد وین ترک کرد.

16:45 یوکیو آمانو مدیرکل آژانس هم وارد هتل محل مذاکرات شد. 

16:40 یک منبع ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفته است: انشالله امروز همه چیز به نتیجه‌ای افتخارآمیز برای کشور و مردم ما ختم می‌شود.

16:30 سرویس اطلاعات آلمان در ادهایی عجیب همزمان با مذاکرات وین مدعی شد، نیروهای اطلاعاتی ایران در  ماه گذشته در جست‌وجوی فناوری‌های مربوط به امور موشکی و هسته‌ای در کشورهای همسایه آلمان بوده‌اند.(جزئیات بیشتر) (گزارش مشرق از سرویس اطلاعات آلمان)

16:15 فابیوس وزیر خارجه فرانسه پس از سفری کوتاه به پاریس و بازگشت به هتل کوبورگ در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم سرانجام در حال رسیدن به آخرین مرحله این مذاکرات باشیم. فکر می‌کنم این‌چنین باشد. موضع فرانسه مبتني بر گفتگوي سازنده اما قاطعانه است كه به ما امكان دهد همين حالا به يك نتيجه رضايت بخش برسيم. (جزئیات بیشتر)

16:00 ایران از این پس تحت تحریم های تسلیحاتی نخواهد بود و طبق قطعنامه شورای قطعنامه که قرار است بعد از حصول به توافق صادر گردد، این تحریم ها لغو و بر اساس ضمیمه آن صرفا برخی محدودیت های موقت برای زمانی محدود اعمال می شود./به نقل از دیپلماسی ایرانی

15:30 نشست‌های معاونان برای تطبیق و نهایی کردن متن توافق که از صبح امروز آغاز شد، پایان یافت و پس از تنفسی یک ساعته مجددا برگزار خواهد شد. تهیه متن نهایی توافق برای نشست وزرای خارجه که احتمالا امشب برگزار می‌شود، در تمام تیم‌های مذاکره‌کننده با فشردگی و دقت بسیار در حال انجام است.

وزیر خارجه چین در راه وین/رسانه‌های روسی: لاوروف امروز می‌آید/جلسه توجیهی تیم‌ مذاکره‌کننده با خبرنگاران ایرانی/آلن ایر: اسب‌های ما عوض نشده است/گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت تحریم‌های تسلیحاتی

وزیر خارجه چین در راه وین/رسانه‌های روسی: لاوروف امروز می‌آید/جلسه توجیهی تیم‌ مذاکره‌کننده با خبرنگاران ایرانی/آلن ایر: اسب‌های ما عوض نشده است/گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت تحریم‌های تسلیحاتی
عکس از فارس
 

15:00 اندیشکده «بروکینگز» در گزارشی به قلم «ساشا لوهمن» نوشت: رفع تحریم‌ها صرف‌نظر از تبعات آن، عنصری کلیدی در هرگونه معامله‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 به شمار می‌آید. تداوم عدم حضور تاجران خارجی منجر به کاهش درآمدهای دولت شده و به تدریج تمایل ایران را برای پایبندی به مفاد معامله نهایی کاهش دهد.

14:45 یک مقام نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران محورهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره برخی مفاد و بندهای برجام را دقیق ندانست و گفت: مذاکره در مورد چند موضوع اختلافی هنوز ادامه دارد.

14:30 خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای به نقل از یک مقام ارشد ایرانی نوشت: «توافق امروز در دسترس است البته برخی موضوعات وجود دارد که باید حل شود». (جزئیات بیشتر)

 
14:00 ديدار ظریف با جان كري موگريني آغاز شد. كري به خبرنگاران گفت ديشب ديدار خيلي خوبي داشتيم. چند مساله سخت مانده. من هنوز اميدوارم. (جزئیات بیشتر)

 

13:10 به گزارش مشرق، از مجموع اندک اخبار بدست آمده از مذاکرات اینطور برداشت می‌شود که طرف‌های غربی با لغو تحریم تسلیحاتی ایران بطور کلی موافقت کرده اما خواستار اعمال محدودیت‌های زمان‌دار در برخی حوزه‌ها شده‌اند. چانه‌زنی طرفین در این موضوع همچنان ادامه دارد. روسیه و همچنین آلمان، بیشترین اصرار را برای لغو این تحریم‌ها دارند.

 

13:10خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم از سفر سرگئی لاوروف به وین خبر داد. احتمالا با ورود لاوروف، نشست وزرای خارجه 1+5 برای جمع‌بندی نهایی امشب برگزار خواهد شد.

 

13:05 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت: احتمالا ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به توافق دست یافته‌اند و طولانی شدن روند گفتگوها می‌تواند ترفندی از سوی اوباما تلقی شود. (جزئیات بیشتر)

 

13:00 خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از یک منبع در وزارت خارجه روسیه گزارش داد که «سرگئی لاوروف برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران در وین در روز یکشنبه برنامه‌ریزی کرده است».

 

12:45 آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با صدای آمریکا: آمریکا فقط یک اسب دارد و اسم آن هم پارامترهای لوزان است، که عوض نشده است. (جزئیات بیشتر)

12:35منابع دیپلماتیک روسیه در وین از برنامه‌ریزی لاوروف برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای در وین (در روز جاری) خبر می‌دهند.

12:00 منابع خبری از سفر وزیر خارجه چین به وین خبر می‌دهند.

11:00سوزان مالونی تحلیل‌گر و مقام سابق وزارت خارجه آمریکا: توافق صورت می‌گیرد. فکر می‌کنم بسیاری از تحریم‌هایی که بر ایران تحمیل شده است، باقی بمانند مخصوصاً آنهایی که با اقتصاد و تجارت آمریکا در ارتباط هستند. (جزئیات بیشتر)

10:40شین‌هوآ: احتمال توافق نهایی هسته‌ای ایران در روز یکشنبه(امروز) وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

 

10:30 وزرای خارجه ایران و آمریکا طبق اعلام قبلی قرار بود از صبح امروز گفت‌وگوها را از سر بگیرند، اما هم‌اکنون نشست معاونان ظریف با شرمن و رابرت مالی و با حضور کارشناسان در حال برگزاری و کار بر روی متن توافق است تا جمع‌بندی به وزرای خارجه داده شود. (جزئیات بیشتر)

02:00 دیدار ظریف و کری پایان یافت. ادامه مذاکرات از 8 صبح به وقت وین (10:30 به وقت تهران) آغاز می‌شود. 

01:30 خبرنگاران حاضر در وین امشب جلسه‌ای توجیهی پشت درهای بسته با اعضای تیم مذاکره‌کننده داشتند. آنچه می‌توان براساس تجربه مذاکرات قبلی حدس زد، خبرنگاران برای اتفاق مهمی توجیه شده‌اند و احتمال می‌رود طی 24 تا 48 ساعت آینده خبری در راه باشد.

00:00 دیدار دکتر ظریف و جان کری ساعت 21:30 به وقت وین (12 شب تهران) آغاز شد. 

لاوروف وارد وین شد/خبرسازی سرویس اطلاعات آلمان علیه برنامه هسته‌ای ایران/آلن ایر: اسب‌های ما عوض نشده است/تکذیب خبرسازی‌های رسانه‌های غربی/ احتمال جمع‌بندی مذاکرات در روز دوشنبه

23:45 وزرای خارجه چین و روسیه در صورت اجماع میان آمریکا و سه کشور اروپایی و نزدیک شدن به توافق  نهایی، به وین بازمی‌گردند. گفته می‌شود لاوروف فردا روز یکشنبه به وین می‌آید. پیش از این قرار بود وزیر خارجه روسیه عصر شنبه وارد وین شود که به دلایل نامشخصی این سفر انجام نشد.

دیدار ظریف و کری/ نشست داخلی 1+5 برای حل اختلافات/ در صورت پیشرفت مذاکرات وزرای خارجه چین و روسیه می‌آیند

 

23:30 نشست داخلی وزرا و نمایندگان 1+5 حاضر در وین به همراه خانم موگرینی آغاز شد. شش کشور همچنان در مسأله تحریم‌های تسلیحاتی و چگونگی لغو آن با یکدیگر اختلاف دارند.
منبع: مشرق

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان