اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1395 - 12:01   |   کد مطلب: 17994
کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت جزییات سفره مردم را به مذاکرات هسته ای گره زد و مسئله اصلی رفع تورم که اقتصاد مقاومتی و درخواست رهبری بود تا هم اکنون بر روی زمین مانده است.

 سرهنگ محمود قاسمی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به تاخیر وعده های دولت یازدهم گفت: یکی از وعده هایی که ریس جمهور قول داده بود انجام دهد گزارش 100 روزه بود که متاسفانه  قول به 80 میلیون ایرانی  در آن نادیده گرفته شد.

 

کارشناس مسائل سیاسی به بیان عوامل موثر در ایجاد رکود پرداخت و گفت: همانطور که  محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی، گفته است دولت مسئله آب خوردن هم به مذاکرات  هسته ای گره زده است و این یکی از مشکلات استراتژیک دولت بود.

 

وی افزود: دولت جزییات سفره مردم را به مذاکرات گره زد و بحث اقتصاد مقاومتی که 29 بهمن سال 92 توسط رهبری ابلاغ شده بود تا هم اکنون بر روی زمین مانده است.

 

قاسمی تصریح کرد: همانطور که در زمان دولت قبلی به مدت 11 روز حرف رهبری بر زمین ماند و ما گلایه مند شدیم  الان هم فرمان مقام معظم رهبری دراقتصاد مقاومتی روی زمین مانده  و دولت با دولت فرقی ندارد مهم حرف مقام معظم رهبری است که یک دستوراجرایی و ابلاغی است و روی زمین مانده است و این جای گلایه دار دارد.

 

وی با بیان اینکه دولت وعده گشایش اقتصادی را بعد از توافقات در کمترین زمان ممکن به مردم داده بود گفت: چرا دولت علی رغم هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری اولویت اول  خود را مذاکرات قرار داد و الان حرفشان را عوض کرده اند و می گویند مردم نباید انتظار داشته باشند  بلافاصله گشایش اقتصادی صورت بگیرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان اقتصاددانان همکار با دولت تصریح کرد: هم اکنون هم برای جبران دیر نشده است  و بنابر گفته خود اقتصاددانانی که با دولت همکاری  می کنند حداکثر 30 درصد مشکلات اقتصادی ما مرتبط با  تحریم ها است و 70 درصد آن ارتباط با مسائل داخلی، نوع مدیریت و نوع نگاه  اقتصادی دارد.

 

وی ادامه داد: ما امیدواریم دولت یازدهم با توجه به وعده هایی که شخص رییس جمهور و وزرای آنها دادند و انتظاری که در جامعه از شعارهای تبلیغاتی آنها ایجاد شده است بعد از این همه مذاکرات به این نتیجه رسیده باشند که دیگر آمریکا قابل اعتماد نیست و فقط با تکیه براقتصاد مقاومتی  بخشی از وعده های بر زمین مانده خودش را بتواند جبران کند.

 

قاسمی به بیان صحبتهای معاون اول رییس جمهور با مقام معظم رهبری در اسفندماه سال گذشته درمورد اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در همین راستا با توجه به اینکه دولت جزییات اقتصاد مقاومتی را نمی دانست  به صراحت روش های اقتصاد مقاومتی را در سخنرانی های عید نوروز مطرح می کند.

 

وارد کردن اجناس مصرفی از آمریکا مخالف اقتصاد مقاومتی

کارشناس مسائل سیاسی  با اظهار گلایه مندی از وارد کردن اجناس مصرفی از کشورهای غربی به ایران گفت:   آیا خرید 15 هزار خودرویی که قیمت آنها بالای امیلیارد تومان است،  وارد کردن 151 میلیون و پانصدو پنجاه و نه هزار دلار جنس مصرفی  در سال 93 از امریکا، واردکردن 38 میلیون و 270  هزار دلار از6 ماهه اول  سال 94 اجناس مصرفی مثل لوازم ارایشی،خاک اره، چوب بستنی، تخم گیاه آن هم  از آمریکا، اقتصاد مقاومتی است و کجای آن با اقتصاد مقاومتی جور در می آید.

 

قاسمی ادامه داد:  بیشترین وارداتی که ما داشتیم گندم و ذرت و اقلام مصرفی بود  که در  داخل کشور باید تولید می شد آن وقت ما ادعای اقتصاد مقاومتی می کنیم.

 

وی در پایان گفت: ما امیدواریم دولت آن حقایقی تلخی که حتی  وزاری دولت یازدهم و اقتصاددانان همراه با دولت  هم به آن اعتقاد دارند در این مدت کوتاه بتوانند حداقل بخشی از آنرا حل کنند و به وعده های خودشان عمل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان