اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. تير 1394 - 19:31   |   کد مطلب: 12459
در حالی که هنوز مقامات مذاکره کننده خبر از حل نشدن مسائل اساسی در زمینه رسیدن به توافق جامع می دهند، برخی رسانه ها با اعلام جشن هسته ای خاطره شادی الکی بیانیه غیر الزام آور لوزان را زنده کرده و سعی در تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره کننده برای عبور از خط قرمز و تن دادن به هر نوع توافقی دارند.
پشت پرده های جشن زود هنگام هسته‌ای در کشور

به گزارش صبح الوند به نقل از  تهران نیوز؛ هنوز دقایقی از اعلام بیانیه غیر الزام آور لوزان نگذشته بود که بی بی سی شروع به انتشار تصاویر آرشیوی از شادی های خیابانی کرد که مربوط به مسابقات فوتبال جام هانی بود و این اقدام عجیب با ادامه خط خبری آن در رسانه های اصلاح طلب کامل شده و به یک گفتمان اساسی در این رسانه ها تبدیل شد.

ساعت ۲۲ شب ۱۵ فروردین خبرگزاری ایرنا با انتشار خبری که نیم ساعت بیشتر بر روی خروجی این سایت نبود روز ۱۶ فروردین را به علت برپایی جشن هسته ای تعطیل اعلام کرد هر چند تمام این تلاشها تنها به حضور ۱۵۰ نفری در یکی از خیابانهای شمال شهر تهران منجر شد اما جریان شناسی این حرکت مشکوک که سرخط آن در خارج از کشور استحائز اهمیت است.

بر همین اساس جشن و پایکوبی تعدادی از  مردم بنا بر اعلام پیروزی اولیه در مذاکرات لوزان انجام شد، در حالی که اوباما خیلی صریح به اعلام مواضع خود پرداخته بود و اکنون نیز در مذاکرات وین در حالی که آمریکا بر همان مواضع خود پافشاری دارد، تیم ایرانی نشان داده آنچه را که در لوزان توافق شد را قبول ندارند و نکته قابل توجه این است که برپایی جشن و سرور به خاطر چیزی بود که اکنون تیم مذاکره کننده ما آن را الزام آور نمی داند!

این روزها آمریکا و متحدانش اصرار دارند که بایستی بیانیه لوزان ملاک عمل باشداما ظریف و همکارانش لوزان را یک بیانیه دانسته و بر غیرالزام آور آن تاکید دارنداز این اصرار غرب و انکار ظریف می توان به راز تبلیغ شادی خیابانی بی بی سی پی برد هرچند که دولت از فریادهای منتقدان لوزان برآشفته می شداما اکنون واقعی بودن ین انتقادات بر همگان روشن شده است.

فریادهای نبویان هنوز در یادها مانده است و از خاطرمان محو نشده است که در نهایت دولت از وی شکایت هم کرد.

اکنون نیز باید منتظر تکرار جشن لوزان باشیم و با ابن که هنوز در مذاکرات وین دستیابی به خواست کشورمان حاصل نشده است رسانه های اصلاح طلب و برخی افراد دغدغه برپایی جشن را دارند و مردم را دعوت به جشن توافق هسته ای کرده اند در حالی که هنوز آمریکا و متحدان او تمام قد بر خواست خود و تحمیل آن بر مردم ایران اصرار و پافشاری دارند، پس چگونه است که برخی افراد، از هول هلیم در دیگ افتاده و با اعلام جشن زودهنگام هسته ای، سعی بر پوشش مسائل جانبی دارند؟

از طرفی دیگر در حالی که سخنگوی وزارت کشور به نقل از دولت اعلام میدارد: دولت بنای برگزاری هیچ جشنی برای توافق جامع هسته‌ای را ندارد، صادق زیباکلام در یادداشتی پیشنهاد می دهدمردم ایران خود را از هم اکنون برای جشن هسته‌ای در عید فطر آماده کنند! وی می گوید: در مورد مذاکرات هسته‌ای که این روزها در وین در جریان است به نظر می‌رسد تقریبا تمام موضوعات مورد اختلاف، از سر راه برداشته شده و نسبت به آنها توافق صورت گرفته است.

تناقضات بسیاری در این زمینه مشاهده می شود به طور مثال بعد از اعلان وزارت کشور شاهد انتشار هدفمند شایعه برگزاری جشن توافق هسته‌ای در شبکه‌های اجتماعی هستیم که عده‌ای پا را فراتر گذاشتند و با انتشار تصاویر خودساخته مکان‌های برگزاری این جشن را نیز مشخص کرده اند.

جشن زودهنگام هسته ای تداعی گر جشن زود هنگام انتخابات ۸۸

این پیشدستی زیباکلام و رسانه های اصلاح طلب، برای برگزاری جشن هسته ای ذهن را به سمت گذشته ای نه چندان دور، انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هدایت می کند که محمد خاتمی، با ایجاد شایعه پیروزی میرحسین، پس از انداختن رای خود در صندوق گفت: همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است!

و از طرفی عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، خواهان آن شد مردم در صورت عدم پیروزی میرحسین موسوی به بهانه تقلب به خیابان‌ها بریزند.

هنوز فرایند رای‌گیری در جریان بود و آرایی از صندوق‌های رای ماخوذ نشده بود که سایت یاری نیوز ساعت ۱۲:۱۰ روز ۲۳ خرداد، به نقل از خاتمی، خبر پیروزی میرحسین موسوی در دور نخست انتخابات را مخابره نمود، همچنین سایت جمهوریت در ساعت ۲۱:۰۶ خبری را با عنوان خاتمی به میرحسین تبریک گفت، منتشر کرد و موسوی با دعوت از خبرنگاران ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کرد و از مردم خواست آماده برگزاری جشن پیروزی باشند.

بیانیه ها و یادداشت ها و جریاناتی که در زمینه اعلام جشن و پایکوبی مردم در توافق هسته ای در شرف وقوع است بی شباهت به انتخابات سال ۸۸ نیست که افرادی در میان مردم شروع به فرافکنی نموده و با جوسازی و صحه گذاشتن بر امور ملت را به جشن و پایکوبی فراخواندند.

انگار شادی زودهنگام در اصحاب فتنه و اصلاح طلبان به عادتی پرمعنا تبدیل شده است.

و کلام آخر

همه این موارد نشان می دهد امروز رسانه های اصلاح طلب با ادامه خط خبری لوزان سعی در ایجاد انتظارِ توافق در اقشار مختلف مردم و تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره کننده برای عبور از خطوط قرمز دارند.

بد نیست رییس جمهور محترم قبل از آنکه به دنبال حل کردن سایر مسائل اختلافی با آمریکا باشد، ابتدا چاره‌ای برای همین موضوعی که فعلا درگیر آن هستیم، یعنی موضوع هسته‌ای تدبیر کنند! هنوز موضوع هسته‌ای به جایی نرسیده است و هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشته است، که این قطعا نیازی به جشن و پایکوبی ندارد زیرا اگر توافقی اینگونه حاصل شود، مطالبات مردم و رهبری به اجرا در نخواهد آمد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان