اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1395 - 10:41   |   کد مطلب: 19274
حقوق بشر بدنبال نهادینه کردن رفتاری انسانها با یکدیگر می باشد که در برگیرنده کرامت انسانی است.

به گزارش صبح الوند،حقوق بشر به عنوان یک پروژه بین المللی ، بیش از 60 سال پیش در صحنه جهانی متولد شد و امروز به عنوان یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز مطرح است ، خصوصا اینکه برخی کشورهای سلطه طلب از تمامی امکانات و مکانیزم های حقوق بشری بین المللی برای سیطره تفکر سکولار خود به عنوان مقدمه ای برای تسلط سیاسی نهایت سوء استفاده را انجام می دهند که در این زمینه  نمونه های زیادی را می توان نام برد از جمله حمایت از وهابیت و اسلام هراسی غرب،  کشف حجاب دانشجوهای مسلمان فرانسه ، نژاد پرستی در جامعه آمریکا وکشتن سیاه پوستان و عدم پذیرش آوارگان جنگی در اروپا و مجرم شناختن ناقضان افسانه هولوکاست می توان نام برد .

 

حقوق بشر بدنبال نهادینه کردن رفتاری انسانها با یکدیگر می باشد که در برگیرنده کرامت انسانی است . امروزه غرب به بهانه های حقوق بشر وسیله ای برای اعمال فشار بر مسلمانان و ابزاری برای سیطره در عرصه مناسبات بین المللی استفاده می نماید.

 

 

امسال همایش گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور آقای آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقامات و سفرای مقیم در تهران با محوریت نقد و بررسی مباحث مختلف حقوق بشری برگزار شد ، در این مراسم سومین جایزه حقوق بشر مشترکا به نماینده شیخ عیسی قاسم عالم بحرینی و خانم آرزو مرالی فعال حقوق بشری از کشور انگستان تعلق گرفت . 

 

لازم بذکر است سازمان همکاری های اسلامی در سال 2008 تاریخ 5 اوت را به عنوان روز " حقوق بشراسلامی و کرامت انسانی " نامگذاری کرده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان