اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1395 - 8:22   |   کد مطلب: 18140
اينترنت اشياء عبارتي پركاربرد در رابطه با مجموعه اي از تكنولوژي ها ، سيستمها و اصول طراحي است كه از طريق اشياء متصل به اينترنت عمل مي كند.

به گزارش صبح الوند، اينترنت اشياء مشابه با اينترنت امروزي نیست، بلكه به اشياء اين اجازه را مي دهد كه دقيقا مشابه با روشي كه امروزه از طريق وب فعاليتهاي خود را انجام مي دهند، به يكديگر متصل شوند و با همديگر برهم كنش داشته باشند.

 

در اين مورد، اينترنت نه تنها زمينه ارتباط مردم و رسانه و محتوا خواهد بود بلكه تمام موارد دنياي حقيقي مانند ابزارها ، اطلاعات و دانش و شركت ها و ... را شامل مي شود .

 

در واقع اينترنت اشياء يك اينترنت جديد نيست بلكه كاربردهاي اينترنت موجود بين ابزارهاي مختلف است.

 

كاربرهاي اينترنت اشياء حوزه هاي مختلفي را شامل مي شود ( مانند : صنعت ، جامعه و مردم ) خدمات اين تكنولوژي مي تواند منجر به امنيت، راحتي و يا كاهش هزينه ها و بسياري ديگر از كاربردها و نيازها گردد  اما با اين حال يك آسيب و خطر جدي نيز در پي آن وجود دارد.

 

با توسعه اينترنت اشياء عملا زمينه كنترل برنامه ها و شيوه و سبك زندگي هر فرد در اختيار ابزارهاي زندگي وي قرار مي گيرند.

 

هر انسان بيش از 20 ابزار متصل به اينترنت خواهد داشت، وسايل خانگي و ... همگي به اينترنت وصل بوده و از طريق يك شبكه درهم پيوسته به مديريت و كنترل زندگي فرد و ارائه خدمات به وي مي پردازند.

لذا هر چه ماشيني تر شدن و مدرن شدن سبك زندگي يكي از تبعات اينترنت اشياء است كه شرايط مواجه صحيح با آن بومي سازي بخشي از سيستمهاي پشتيبان اينترنت اشياء و همخوان كردن آنها با سبك زندگي اسلامي ايراني است.

 

مثال ملموس در زندگي خصوصي شما تمام وسايل آشپزخانه مجهز به پورت ورودي اينترنت خواهند بود. شما از طريق اينترنت مي توانيد از روشن بودن و يا خاموش بودن و عملكرد وسايل آشپزخانه منزل خود مطلع گرديد  همه مدارات امنيتي منزل و محل كار شما مثل دوربينهاي مدار بسته ، اعلام حريق و ... به اينترنت وصل هستند و شما مي توانيد تجهيزات امنيتي خود را از طريق اينترنت كنترل نمائيد . تلویزيون شما مجهز به اينترنت ، ماهواره و دوربين خواهد بود و براي خيلي از افراد قابل نفوذ است به طوري كه دوربين تلوزيون شما بدون اينكه شما خواسته باشيد مي تواند شروع به كار كرده و از زندگي شخصي شما فيلم برداري و يا عكاسي نمايد.
مثالهاي ديگر به عهده خود شما ..

 

یادداشت از محمد یعقوبی، نماينده سازمان فضاي مجازي سراج در همدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان