اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. تير 1395 - 14:16   |   کد مطلب: 18883
نماينده سازمان فضاي مجازي سراج در همدان:
نقش مهم فضای سایبر در کاهش استفاده از منابع طبیعی
نماينده سازمان فضاي مجازي سراج در همدان گفت: فضای سایبر با کاهش فواصل مکانی و زمانی سبب کاهش بسیاری از هزینه های اقتصادی و همچنین کاهش استفاده از منابع طبیعی شده است.

محمد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به نقش مهم فضای سایبر در زندگی امروزه گفت: به معنای واقعی آزادی اطلاعات، در فضای سایبر محقق شده است و شما هر نوع اطلاعاتی را که بخواهید اعم از فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و ... و مهمتر اینکه بدون محدویت‌های حاکم بر دیگر رسانه‌ها، در فضای سایبر قابل دسترسی است.

 

نماينده سازمان فضاي مجازي سراج در همدان به بیان ویژگی های منحصر به فرد فضای سایبر پرداخت و اظهار کرد: آزاد بودن در ارتباطات  از ویژگیهای منحصر به فرد این فضاست که این موضوع در دیگر رسانه ها تا این حد اصلا قابل دستیابی نیست .

 

وی افزود: رسانه‌ها از ابزارهای مختلفی مثل فیلم، عکس، متن و یا هر هنر دیگری برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند و این در حالی است که این ابزارها در فضای سایبر، همگی در یک ‌جا قابل جمع و قابل دستیابی است.

 

یعقوبی یکی دیگر از ویژگی های متنوع و جذاب فضای سایبر را مشتری محور بودن آن دانست و افزود: امکان نظر‌سنجی و ارزیابی در این فضا بسیار ساده ‌تر و به‌روزتر بوده و این توانایی را به داده ‌پردازان ، فروشندگان و عرضه‌کنندگان محصولات اینترنتی می‌دهد که از آخرین خواسته‌های مشتریان و مخاطبان خود مطلع گردند.

 

نماينده سازمان فضاي مجازي سراج در همدان به بیان نقش موثر فضای مجازی در کاهش هزینه های اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: فضای مجازی ، فواصل مکانی و جغرافیایی و تا حد قابل توجهی فواصل زمانی را کوتاه میکند ؛ پس در نتیجه در خیلی از موارد ، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید کالا یا خدمات نیست . بنابراین به طور طبیعی ، در بسیاری از هزینه‌های اقتصادی صرفه‌جویی می‌شود.

 

یعقوبی اظهار کرد: کاهش مصرف منابع سوختی ، کاهش آلودگی هوا ، کاهش ترافیک ، کاهش استهلاک وسایل نقلیه ، کاهش رفت ‌وآمدهای غیر ضروری درون‌شهری ، آرامش روانی بیشتر و .. از صرفه ‌جویی‌هایی است که عامل آن فضای مجازی است.

 

وی تاکید کرد: همچنین با گسترش نشر الکترونیک ، هزینه‌های کمرشکن چاپ و نشر نیز به شدت کاهش یافته پس در استفاده از منابع زیست محیطی لازم برای تولید کاغذ نیز صرفه‌جویی‌های قابل توجهی صورت می گیرد .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان