اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. تير 1395 - 10:06   |   کد مطلب: 18727
فضای مجازی سکه ای است که باید دو روی آن را با هم دید، رویی که ناظر به فرصت ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر ، ناظر بر تهدیدها که به نوعی می توان گفت نقطه ضعف این فضا است.

به گزارش صبح الوند،  سایبر واژه ای است به معنای سکاندار و یا راهنما، تعریف بهتر سایبر را می توانیم اینگونه بیان کنیم که یک محیط واقعی که ارتباطات انسانی به شیوه ای سریع ، خیلی فراتر از مرزهای جغرافیایی و با ابزار خاص خود در آن به صورت زنده و مستقیم روی می دهد .

 

توجه داشته باشید تصور شایع در جامعه مبنی بر غیر واقعی بودن فضای مجازی ؛ تصوری کاملا غلط است، به این مطلب توجه داشته باشید که ارتباطاتی که در فضای سایبر انجام می شود اگر چه ممکن است در همه حال بر خط نباشد اما زنده و واقعی و مستقیم است پس تاثیر و تاثر بالائی در این روابط رخ می دهد.

 

فضای مجازی مثل هر مقوله دیگری که در عالم واقع وجود دارد باید از منظر تهدید و فرصت توأم دیده شود و فضای مجازی سکه ای است که باید دو روی آن را با هم دید، رویی که ناظر به فرصت ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر ، ناظر بر تهدیدها که به نوعی می توان گفت نقطه ضعف این فضا است. استفاده از این فضا مستلزم شناخت و سپس لحاظ کردن هر دو روی این سکه است.

 

 

از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این فضا جهانی بودن  آن است . به طوری که هر فردی در هر نقطه از دنیا که باشد می تواند به آسانی به جدیدترین اطلاعات دست یابد . مرزهای جغرافیایی نمی تواند از گسترش روزافزون فضای سایبر جلوگیری کند  پس هر نوع مرز بندی در این فضا بسیار دشوار و یا غیر ممکن است و چنانچه بخواهید به آخرین مقاله  ، کتاب و یا خبری که در یک زمینه تخصصی و در سطح جهان منتشر شده دست یابید ساده ترین راه ، استفاده از فضای مجازی است .

 

یاداشت از محمد یعقوبی، مسئول سایبری قرارگاه خاتم الاوصیاء در همدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان