اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آذر 1396 - 20:49   |   کد مطلب: 27606
استاندار همدان با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین، مانور بزرگ جهانی و بزرگترین راهپیمایی جهان است که با کمترین مشکل برگزار شد، گفت: همه هزینه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین در استان همدان از طرف سوی مردم تأمین شد.
اربعین و استاندار همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد ناصر نیکبخت ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: این راهپیمایی بزرگ در جهان بی‌سابقه بوده و موجب بهت جهانیان و بغض و حسد دشمنان اسلام شده است.

وی افزود: این سفر بی خطر نبوده و کشور مقصد نیز امن نبود اما با این وجود، مردم عاشقانه به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) می‌شتابند که این حکایت از یک عظمت معنوی دارد که هنوز برای ما مشهود نیست.

استاندار همدان در ستاد اربعین استان بیان کرد: استکبار جهانی، داعش را ایجاد کرد تا چهره بدی از اسلام به جهان معرفی کند اما مردم همیشه از اسلام با اعتقاد دفاع می‌کنند و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین، نشان‌گرعظمت دین مبین اسلام است.

نیکبخت گفت: اسلام واقعی آن است که 20 میلیون نفر را از سراسر جهان جمع کرده و به پابوس کسی می‌برد که الگوی آزادی‌خواهی برای بشریت است.

وی با بیان اینکه نظیر راهپیمایی اربعین با این وسعت در جهان وجود ندارد، تصریح کرد: هر سال 2 میلیون نفر به سفر حج مشرف شده و مشکلات بسیاری آن‌ها را تهدید می‌کند، اما در اربعین تنها 3 میلیون نفر از ایران و 20 میلیون نفر از سراسر جهان حضور دارند.

استاندار همدان اعلام کرد: بزرگترین اجتماع بشری، هر سال در اربعین با کمترین اشکال برگزار شده و سال به سال نیز بهتر می‌شود.

نیکبخت با قدردانی از مدیران دستگاه‌های خدمت‌گزار در اربعین حسینی بیان کرد: قدردان تلاش، خدمات و اهتمام شما در خدمت‌گزاری به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده و هدف از تشکیل این جلسه نیز قدردانی و ارج‌گذاری تلاش و خدمات شما عزیزان و یادآوری نقش ویژه مردم همدان در خدمت به زائران اربعین است.

وی با بیان اینکه مردم استان همدان در هر شرایطی، وابستگی دینی و مذهبی خود را نشان داده‌اند، تصریح کرد: مردم استان همدان در اربعین به شکل شایسته  ای درخشیدند.

نیکبخت عنوان کرد: حضور مردم در خدمت‌رسانی به زائران و کمک به مردم کرمانشاه در زلزله اخیر، نشان‌گر اخلاص مردم و اعتقاد آن‌ها به باورهای دینی و نمایشی زیبا از وحدت و همدلی بود.

وی اعلام کرد: برنامه‌ریزی و بررسی لازم برای قدردانی از دست‌اندرکاران مردمی که البته انتظار قدردانی ندارند، انجام شود زیرا خدمات و هزینه‌ها همه مردمی بود.

نیکبخت با اشاره به اینکه برخی سازمان‌ها نیز بر اساس وظایف ذاتی خوب ورود کردند، بیان کرد: هر جا که زوار و خدمات به زائران بود، هلال ‌احمر نیز بود، نیروی انتظامی نیز خدمات شایسته‌ای داشته و امنیت بالایی را برای مسافران و استان تأمین کرد و سپاه و بسیج نیز در موضوع موکب‌ها و پذیرایی و اسکان زائران،  خدماتشایسته ای ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان