اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1400 - 12:27   |   کد مطلب: 34899
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، مدیریت‌شهری همدان در دوره پنجم توانست رضایتمندی نسبی را در بین شهروندان همدانی ایجاد کند؛ گفت: با همت و تلاش مجموعه مدیریت‌شهری رضایت‌مندی نسبی در بخش‌های مختلف شهر ایجاد شده است؛ اما این مهم، کافی نیست و باید کارهای اساسی صورت پذیرد.
گردان: روزمرگی و نبود برنامه‌؛ چالش‌های پیش‌رو‌ شهری همدان

به گزارش صبح الوند، کامران گردان ادامه داد: برخی چالش‌ها و مسائل شهری هم به جا مانده که روزمرگی و نبود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در اداره و توسعه شهر از مهمترین چالش‌های پیش‌رو شهری در شهر همدان است.

گردان با تأکید بر عدم توفیق در حوزه فناوری اطلاعات نسبت به سایر مراکز استان‌ها، اظهار کرد: در این زمینه عدم اعتقاد برخی کارشناسان و مدیران شهری موجب عدم توفیقات خوب در حوزه فناوری شده و علی‌رغم تلاش شورای شهر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه خلأ در آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی مباحث ضروری در سطح شهر را کاملا مشهود است؛ عنوان کرد: آموزش شهروندی باید از روزمرگی خارج شود و به دور از پرداختن به به مسائل جانبی، متناسب با نیازهای شهر همراه با برنامه‌ریزی منسجم‌تر پیش برود.

گردان همچنین اظهار کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم یکی از دغدغه‎های حوزه خدمات شهری بوده که تاکنون محقق نشده است.

وی؛ وجود موانع و مسائل درون و برون سازمانی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی را از چالش‌های اساسی مدیریت‎شهری همدان برشمرد و گفت: متأسفانه روند صدور پروانه در نظام مهندسی و شهرداری همدان بسیار طولانی است که مورد سردرگمی شهروندان می‎شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: نبود بستر مناسب برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین فقدان به‌کارگیری شیوه‌های جدید برای تأمین منابع و سرمایه‌گذاری در حوزه شهری از مهمترین مشکلات شهری همدان است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

گردان همچنین با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود ساماندهی منابع انسانی و اصلاح ساختارها، کادرسازی و شایسته‌سالاری مورد توجه مدیران شهری باشد؛ گفت: نبود شیوه همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی در پرداخت بدهی‌ها و عدم کیفیت در مصالح و اجرای آسفالت معابر و ضعف در نگهداشت آنان از دیگر مشکلات شهری است که باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شوند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان