اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. فروردين 1399 - 15:50   |   کد مطلب: 32846
جمعی از نمایندگان مجلس در پی شهادت سردار سلگی پیام تسلیت صادر کردند.
پیام تسلیت رییس مجلس و نمایندگان استان همدان در پی شهادت سردار سلگی

به گزارش صبح الوند،  متن پیام تسلیت جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سردار سلگی به شرح زیر است:

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت حاج میرزا محمد سلگی را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جانباز سرافراز، جناب آقای حاج میرزا محمد سلگی، از فرماندهان مومن، دلاور و فداکار هشت سال دفاع مقدس به لقاءالله پیوست و اجر سالها ایثار و ازخودگذشتگی توام با درد و رنج جانبازی را به جایگاه والای شهادت پیوند زد. اینک که خداوند بزرگ، سالها پس از دفاع مقدس، پاداش عظیم صابران را به آن مجاهد پارسا هدیه کرده است، بر روان پاک او که در دوران زندگی نیز شهید زنده نامیده می شد ، درود می فرستم و نسل جوان کشور را به مطالعه کتاب ” آب هرگز نمی میرد” اثر ماندگار خاطرات عاشورایی آن شهید والامقام فرا می خوانم. همچنین به مردم شریف استان همدان و شهرستان نهاوند، به ویژه خانواده با ایمان و صبور و همرزمان و بازماندگان گرامی‌اش تبریک و تسلیت می گویم و از خداوند متعال علو درجات و همجواری او با یاران شهیدش را مسئلت می کنم.

پیام تسلیت  حمیدرضا حاجی بابایی، به مناسبت عروج ملکوتی سردار حاج میرزا سلگی

بسم الله الرحمن الرحیم

آب هرگز نمی میرد.

حاج میرزا چه کردی، در توسل های عاشقانه ات، در شب شهادت کوثر رسول الله، که در همان سحرگاه، پهلوی زخمی ات تداعی گر، پهلوی شکسته،مادر سیدالشهداء گردید.

حاج میرزا چه کردی در توسل های عاشقانه ات، با بزرگ جانباز کربلا، که شهره شدی، به روضه های مشک ابوالفضل العباس…

حاج میرزا چه کردی با قلب رئوف رهبر معظم انقلاب که عاشقانه گفت: اکر برای من ممکن بود، برای دیدن این جانباز وشهید زنده به همدان می رفتم.

حاج میرزا ، در زمزمه های دلتنگی ات از فراق سردارشهید حاج حسین همدانی گفتی، گفتی که دلتنگم، گفتی که در مرصاد خون، در کنار پاهای جامانده ات، خدا را قسم دادی، که خدایا بحق دست های ابوالفضل واین پاهای بریده، جان از ما نپذیرفتی،اعضایمان را به قربانی امام ومقتدایمان بپذیر وبحق این پاهای بریده معمار کبیر انقلابمان را پشتیبان باش‌…

حاج میرزا، امروز دعایت مستجاب شد، که به درگاهش بارها استغاثه کردی “کاش از این هم شهیدتر می شدم، تا پیش او روسپیدتر می شدم”، مبارک بادت این وصال ،که تا به امروز هم شهید زنده انقلاب بودی….که آب هرگز نمی میرد…

شهادت سردار برومند سپاه جمهوری اسلامی ایران، جانباز شهید سردار حاج میرزا سلگی را، که به عنوان یکی از ستونهای خیمه سپاه انصارالحسین همدان در فرماندهی گردان حضرت ابوالفضل، حماسه های ماندگار آفرید، را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران، مردم شریف انصارالمجاهدین همدان و بیت مکرم شهید والامقام و خانواده های شهدا وایثارگران وهمرزمان گرانقدر ایشان تسلیت وتهنیت می گویم واز خداوند سبحان مسالت می نمایم ، بر درجات معنوی ایشان افزوده وبر خوان گسترده اوِلیاء وشهیدان وصالحان میهمانشان گرداند و برای ما نیز توفیق ادامه راه ایشان را در پاسداشت راه شهدا وارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای سیادت وسربلندی کشورمان را که آرزوی دیرینه تمام شهدای انقلاب بود، عطا نماید.

متن پیام تسلیت، حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

شهادت هنر مردان خداست

جانبازان سرافراز ایران اسلامی ، نشان ایستادگی و ایثار ملت پرافتخار ایران هستند. نورهای درخشانی که د‌ر میان ملت خوش درخشیده و به ندای ” هل من ناصر ینصرنی” امام زمان خود پاسخ دادند، ایشان در همان ابتدای جهاد از وابستگی های مادی دل بریده و به وارستگی رسیدند. خیل دلدادگانی که جملگی شیدای شهادت بودند.برخی با قافله شهیدان راهی دیار معشوق شدند و برخی با صبر و شکیبایی در کوچه های پر فراز و نشیب روزگار به مثابه شهیدان زنده ،رسالت ایثارگری یافتند.

“حاج میرزا محمد سلگی” نماد کامل یکی از سرداران آسمانی این مرز و بوم بود. او به تاسی از مولا و مقتدایش “حضرت اباعبدالله الحسین(ع)” در دفاع آرمان های اسلام ناب محمدی “جانش” را در میان گذاشته بود و برای اثبات وفاداری به “ولایت” و تکمیل دلدادگی اش، در این عرصه از تن و جسم خود نیز مایه گذاشت.

” حاج میرزا محمد” با الهام از مظهر دلدادگی و وفاداری، “حضرت ابوالفضل العباس(ع)” برای همیشه ثابت کرد که “آب هرگز نمی میرد …”

و حالا باید گفت”شهید حاج میرزا” ، این واژه چقدر برازنده سردار است، او هم مزد خود را پس از سالها جانبازی و دلدادگی با “شهادت فی سبیل الله” گرفت. اگر چه پیش از این نیز به معنای واقعی کلمه”شهید زنده ” بود.

وصل عارفانه جانباز شهید “حاج میرزا محمد سلگی” سردار رشید اسلام و انقلاب ، بر روان پاکش مبارک باد که الحق سزاوار و شایسته این مرتبه والا بود.

اینجانب “شهادت” این شهید عزیز را به محضر همه دوستداران و عاشقان راه شهادت، خانواده معظم ایشان ، علما و خانواده بزرگ سپاه و بسیج استان همدان و شهرستان نهاوند، تبریک و تسلیت عرض نموده و از در گاه خداوند متعال برای آن “سردار شهید” علو درجات و همنشینی با اهل بیت(علیهم السلام) و برای خانواده بزرگوار ایشان صبر و شکیبایی، توام با عزت و سعادت مسئلت می نمایم.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

والعاقبه للمتقین

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان