اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1398 - 8:30   |   کد مطلب: 31111
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه هیچ خدمتی نباید در جامعه عرضه شود مگر فقرا از آن بهره مند شوند، گفت:کوچ بیماران به خارج از استان همدان برای درمان پذیرفتنی نیست.
کوچ بیماران به خارج از استان همدان برای درمان پذیرفتنی نیست

به گزارش صبح الوند،  ایرج حریرچی عصر یکشنبه در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بابیان اینکه حبیب الله موسوی بهار ۶ سال خدمات خالص و موفق در دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینا داشت و بنا به درخواست خودش این دوره به این‌نقطه ختم شد، گفت: تمام موفقیت ها ناشی از کار جمعی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا سابقه فعالیت‌های زیادی دارد و مسئولیت را در وضعیت خطیر جامعه پذیرفته که امیدواریم موفق باشد، گفت: در سال ۱۴۰۴ باید به پوشش همگانی سلامت برسیم.

وی با بیان اینکه شرایط شروع طرح تحول سلامت زمان سختی بود همچنان که امروزه نیز شرایط اقتصادی دشوار است، گفت: هدف تمام نظام های سلامت پوشش همگانی سلامت است و همه اهداف دیگر توسعه، زیرساخت، تربیت نیرو، آموزش و پژوهش بنیادی و کاربردی، ارائه خدمت و اعمال جراحی و کار فرهنگی همگی کشورهای جهان در بستر آن رخ می دهد.

دستیابی به پوشش همگانی سلامت در سال ۱۴۰۴

حریرچی با بیان اینکه هدف گیری دستیابی به پوشش همگانی سلامت در سال ۱۴۰۴ است تا همه مردم بدون هیچ تبعیض تمام خدمات سلامت مورد نیاز که مشتمل بر ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و آگاهی سازی سبک زندگی درمان و توان بخشی را دریافت کنند، گفت: سعی بر آن است تا همه این موارد بدون تبعیض و سختی مالی به مردم ارائه شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل در پوشش خدمات وضعیت مناسبی داریم اما با وجود همه موفقیت های طرح تحول سلامت در حمایت از مردم به نقطه ایده آل نرسیده ایم، گفت: امیدواریم همه مردم بدون هیچ تبعیضی به تمام خدمات سلامت مورد نیاز دست یابند.

وی در ادامه با بیان اینکه همدان از مستعد ترین استان‌ها است که می تواند به پوشش همگانی سلامت دست یابد و باید برای این موضوع توافق نامه ای منعقد شود، به وجود زیرساخت‌های مناسب در استان همدان اشاره کرد و گفت: تا مادامی که خدمات به اطراف همدان داده نشود از نظر پوشش همگانی سلامت ارزش چندانی ندارد.

تکمیل بودن همدان از نظر وجود خانه های بهداشتی یک امتیاز است

حریرچی به وجود ۴۵۲ عضو هیئت علمی و بیمارستانی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه تکمیل بودن همدان از نظر وجود خانه های بهداشتی یک امتیاز است، گفت: اگر بخواهیم به پوشش سلامت برسیم باید در ابتدا محرومان و فقرا از آن برخوردار شوند.

وی با یادآوری اینکه همدان ظرفیت دستیابی به پوشش سلامت را دارد و باید همه مردم تحت پوشش قرار گیرند، گفت: طبق تحقیق انجام شده حدود ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به مطب ها به موقع ویزیت نمی شوند و رابطه چشمی دکتر با بیمار برقرار نمی‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم تکریم بیماران در مراکز درمانی افزود: گاهی بیمار را فراموش می‌کنیم و وی را به شماره تخت می‌شناسیم در حالی که تشخیص درد مردم و بیمار در کوتاه‌ترین زمان حائز اهمیت است.

حریرچی با بیان اینکه توجه به تشخیص درد مردم در کمترین زمان ممکن بسیار مهم است و امید می رود در استان همدان با توجه به استانداردهای موجود به این نکته توجه شود، گفت: خروج بیمار از دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا
پذیرفتنی نیست و این موضوع ناراحت‌کننده است که با وجود تغییر سطح دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همچنان از شهرستان‌های این استان برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه بیمه سلامت و تامین اجتماعی باید فهرستی از بیمارانی که برای درمان به خارج استان می روند تهیه کنند، گفت: بالابودن هزینه حمل و نقل بیمار به تهران از مشکلات است.

مهر

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان