اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1396 - 23:29   |   کد مطلب: 26308
مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی استان همدان عنوان کرد:
صدور مجوز ختم بارداری برای ۵۰ جنین مبتلا به سندروم داون در همدان
مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی استان همدان از ختم بارداری برای ۵۰ مورد جنین دارای سندرم داون در استان همدان طی سال گذشته خبرداد.
مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی استان همدان

به گزارش صبح الوند، شهلا نوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی برنامه غربالگری سلامت جنین مادران باردار تعداد ۵۰ مورد سندرم داون قبل از تولد شناسایی و برای آنها ختم بارداری صادر شده است.

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی استان همدان گفت: غربالگری سلامت جنین مادران باردار از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و هم اکنون در تمام شهرستان های استان این برنامه در حال اجراست.

وی افزود: وظیفه شناسایی این مادران بر عهده بهورزان و نیروهای محیطی بوده اما انجام مشاوره و کارهای تخصصی بر عهده ماما و پزشکان است.

نوری بیان کرد: غربالگری سلامت جنین در سه ماهه اول بارداری انجام می شود و از مادران باردار آزمایش و سونوگرافی تخصصی NT برای شناسایی جنین دارای مشکل ژنتیکی به عمل می آید و نتیجه آزمایشات به سه گروه کم خطر، میانی و با ریسک بالا تقسیم بندی و برای افراد دارای ریسک بالا  آزمایشات تخصصی و تکمیلی با عنوان آمینوسنتز انجام می شود.

وی عنوان کرد: انجام این آزمایشات فقط برای شناسایی سندرم داون نیست بلکه در کنار این موضوع می توان به سایر اختلالات ژنتیکی نیز دست پیدا کرد.

وی گفت: طی سال گذشته این معاونت با همکاری نیروهای بهداشتی اعم از بهورز، کارشناسان و پزشکان ۱۰ هزار مورد غربالگری سلامت جنین انجام داده است.

نوری گفت: از این تعداد ۵۰ مورد شناسایی و منجر به ختم بارداری شده است.

وی افزود: ملایر شهرستان پایلوت ژنتیک اجتماعی بوده و یکی از کارهایی که در این زمینه انجام می شود شناسایی جنین های دارای اختلالات ژنتیکی و ختم بارداری برای آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان