اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. اسفند 1394 - 12:00   |   کد مطلب: 16821
کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری برنامه حمایت تغذیه‎ای مادران باردار و شیرده در همدان خبر داد.
همدان میزبان برنامه حمایت تغذیه‎ای مادران باردار و شیرده

به گزارش صبح الوند، مریم شلیله در برنامه حمایت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده در مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهار کرد: شاید هیچ مرحله‌ای از زندگی انسان مانند دوران جنینی، شیرخوارگی و کودکی پرمخاطره نباشد.

وی یکی از مهمترین مسائل در دوران بارداری و شیردهی به منظور تأمین و تضمین سلامت مادر و جنین، برخورداری از تغذیه مناسب بیان کرد و افزود: در این دوران اگر مادر در طول دوران بارداری از مواد مغذی مناسب و مورد نیاز جنین استفاده نکند، نیازهای جنین از طریق ذخایر بدن مادر تأمین می‌شود و این وضعیت سبب کاهش ذخایر بدن مادر و در نهایت به مخاطره افتادن سلامت مادر می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: به منظور پیشگیری از آسیب به سلامت مادر و  جنین از پاییز سال 93 با همکاری بنیاد علوی برنامه حمایتی تغذیه مادران باردار و شیرده توسط واحد‌های تغذیه و مادران مرکز بهداشت شهرستان همدان اجرا شد و تاکنون هفت مرحله از این برنامه اجرا شده است.

وی یادآور شد: در نوبت‌های اول اجرای برنامه 120 مادر واجد شرایط زیر پوشش برنامه قرار گرفتند و با تلاش بیشتر کادر بهداشتی و مساعدت بنیاد علوی این تعداد به  220 نفر افزایش یافت.

شلیله گفت: در این برنامه پس از شناسایی مادران واجد شرایط دچار سوء‌ تغذیه توسط ماماهای مراکز بهداشتی درمانی، ضمن ارزیابی مجدد وضعیت تغذیه و سلامت مادران توسط کارشناسان تغذیه، با حضور نماینده بنیاد علوی تعداد 220 سبد غذایی شامل اقلام غذایی اصلی مورد نیاز بین خانم‌های باردار و شیرده واجد شرایط توزیع شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان