اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1398 - 13:17   |   کد مطلب: 30973
وزیر آموزش و پرورش در خصوص توصیه های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 گفت: امثال این اسناد تیشه به ریشه هویت خواهد زد و همان سیطره ای است که استعمار برای خالی کردن ظرف هویتی ما در پیش گرفته است و با این مقصد است که هویت خودش را در این ظرف میخواهد جای دهد.

به گزارش صبح الوند، محمد بطحایی در یادواره 212 شهدای فرهنگی استان همدان ضمن گرامیداشت یاد امام راحل, شهدا و همچنین رشادت های سردار شهید همدانی  با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش یکی از مهمترین کارکردها و اهدافی که دنبال میکنیم هویت یابی و هویت بخشی به دانش آموزان است افزود: تعمیق هویت به دانش آموزان یکی از بالاترین اهداف ما در دوران مدرسه است.

 

وزیر آموزش وپرورش افزود: وقتی تعریف از هویت میشود, همین ویژگی های اخلاقی و فردی است که هویت فرد را میسازد و وفتی از کسی میپرسید چه کسی هستی پاسخ این سوال را هویت تعیین میکند.

 

وی با بیان اینکه ارزش های افراد همه در مجموعه هویت شکل میگیرد افزود: این هویت ریشه در سنت ها, اعتقادات و ایمان افراد دارد و این موضوعات است که هویت افراد را میسازد.

 

بطحایی با اشاره به اینکه هویت است که بین افراد در جوامع مختلف تفاوت ایجاد میکند افزود: در بخش عمده وظیفه ما معلمین این است که هویت دانش آموزان را تقویت و آنها را با هویتشان اشنا و عمق ببخشیم و هویت آینده زندگی آنها را تامین کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه دیگرجنگ های نظامی و اقتصادی تاثیر پایداری برای استعمار ندارد و نمیتواند تا ابد ماندگار شوند تصریح کرد: استعمار ممکن به طور مثال برای 50 سال بتواند سیطره خودش را به یک جامعه بیندازد اما تجربه نشان داده با این ابزارها امکان سیطره برایشان وجود ندارد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها راهی که امروز زورگویان و استعمارگران به آن رسیدند این است که هویت افراد را تغییر دهند گفت : آنها درصددند که هویت ما را  مطابق با هویت مورد نظر خودشان بکنند و برای اینکه بین یک خداپرست و بی دین و .... تفاوتی نباشد میخواهند هویت را از ما بگیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه گرفتن هویت شاه کلید استعمار در دوران جدید است افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار تاکید داشتند و فرموده اند کسانی که میخواهند در مجموعه تعلیم و تربیت نقش موثری ایفا کنند جنگ بین هویت ها را جدی بگیرند.

 

بطحایی با اشاره به اینکه در عرصه  تربیت و تعلیم  یک جنگ هویتی برپاست افزود: جنگی بین هویت ایرانی اسلامی و هویتی که استعمار درصدد القا ان هستند وجود دارد, چرا که اگر یک جوان احساس هویت کند  از سستی نجات پیداخواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: اگر در این جنگ آموزش و پرورش و ما معلمین تمام تلاشمان را کنیم  این تلاشمان ناظر بر امروز و فردا نیست و مشارکت در این جنگ یعنی سرباز بودن و ناظر بر حیات و آینده بقای جمهوری اسلامی است.

 

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما گاهی وقتها از بعضی نشانه ها در کوچه و خیابان یک مقدار غفلت میکنیم و فکر میکنیم با رفع این نشانه ها میتوانیم مسیر هستی خودمان را طی کنیم, درصورتی که این نشانه ها خطرناک است و همه باید توجه کنیم.

 

وی در خصوص توصیه های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 گفت: امثال این اسناد تیشه به ریشه هویت خواهد زد و همان سیطره ای است که استعمار برای خالی کردن ظرف هویتی ما در پیش گرفته است و با این مقصد است که هویت خودش را در این ظرف میخواهد جای دهد.

 

بطحایی ادامه داد: این وقت است که دیگر بین ایرانی و امرکایی تفاوتی وجود ندارد و این احساس خطری است که درموردش حرف  میزنیم.

 

وی در خصوص سند تحول بنیادین اموزش و پرورش گفت: این سند  یک نقشه راه درازمدت است.

 

وزیرآموزش و پرورش در ادامه در خصوص نقش شهدا برای حفاظت و صیانت از هویت ایرانی اسلامی گفت: اگر در مراسم این چنینی شرکت میکنیم و علی رغم سختی ها یادواره برگزار میکنیم , این تکریم و تعظیم از هویت ایرانی اسلامی ما است.

 

وی تاکید کرد:  در این دنیای ناجوانمردانه تنها چیزی که باعث شده نظام اسلامی 40 سال  روی پایش خودش بایستد و ماندگاری داشته باشد چیزی به غیر از دعای شهدا  نبوده است.

 

بطحایی  با بیان اینکه شهدا ناظر ما هستند و دعامون کنند بتوانیم در این صحنه بسیار ناجوانمردانه مثل گذشته پیروز دربیاییم افزود:  امیدوارم خداوند توفیق دهد که بتوانیم مشکلات معیشتی قشر فرهنگیان هم حل کنیم که البته گام هایی در این خصوص برداشته ایم.

 

در پایان مراسم از بیعت 4 هزار فرهنگی همدان با بیانات گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری رونمایی شد

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان