اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. دى 1397 - 13:37   |   کد مطلب: 30401
پس از انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر انقلاب و نزدیک شدن به پایان دوره دوم ریاست آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضائیه گمانه زنی ها درباره حضور ابراهیم رئیسی در راس دستگاه قضایی و جانشین احتمالی وی در آستان قدس شدت گرفته است.

به گزارش صبح الوند به نقل از برترین ها، در همین راستا پایگاه خبری اصولگرای صراط نیوز در یک گمانه زنی از احتمال جایگزینی حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد به  جای ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی خبر داده است.

این رسانه اصولگرا در ادامه نوشت: با توجه به انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت، به نظر می رسد با پایان یافتن دوره مسئولیت ایشان در قوه قضائیه که مرداد ماه سال آینده خواهد بود، جابجایی در ریاست دستگاه قضا قطعی خواهد شد.

آنطور که به نظر می رسد حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که سابقه قضایی طولانی مدت داشته و سالها معاون اول قوه قضائیه بود ، در سال آینده از تولیت آستان قدس رضوی به قوه قضائیه نقل مکان کرده و بعنوان رئیس این قوه منصوب خواهد شد.

در صورت این انتقال، گفته می شود حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد بعنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب خواهد شد.

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد از بهمن ماه سال 96 با حکم رهبر انقلاب امام جمعه موقت تهران است. وی در ششمین، هفتمین و هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قزوین و آبیک بوده و در نهمین دوره نیز نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را برعهده داشت. جالب اینجاست که سید محمد حسن ابوترابی فرد رکورد سه دوره چهارساله نایب رئیسی مجلس را در کارنامه نمایندگی اش به ثبت رسانده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در سال 1390 با حکم مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عضویت هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه منصوب گردیدند. نقش ایشان برای ایجاد تفاهم و توافق بین قوا بر کسی از نخبگان ملت پوشیده نیست نهادینه شدن فرهنگ تعامل سازنده با دولت و سایر ارکان نظام برای پیشرفت امور کشور از اصلی‌ترین دستاوردهای دوره‌های مسوولیت ایشان در مجلس بوده است.

خبرگزاری ایسنا هم در خبری نوشت: تولیت آستان قدس رضوی در واکنش به شایعه انتصابش به عنوان رئیس قوه قضاییه در شبکه های مجازی تصریح کرد: از همان هایی که این خبر را منتشر کرده اند، بپرسید.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی  در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد(ص) در واکنش به این پرسش اظهار کرد: آیا شما چیزی در این خصوص شنیده اید؟ وی در ادامه تاکید کرد: از همان هایی که این خبر را منتشر کرده اند، بپرسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان