اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1396 - 23:48   |   کد مطلب: 24833
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه زندگی بنده با چشیدن طعم فقر همراه بوده گفت: احساس فقر و محرومیت را چشیده‌ام.
 حجت‌الاسلام رئیسی

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه 2 سیما روی آنتن رفت، با بیان اینکه زندگی بنده با چشیدن طعم فقر همراه بوده است، گفت: احساس فقر و محرومیت را چشیده‌ام.

وی گفت: 30 درصد جوانان بیکار هستند؛ طلاق  و فساد به دنبال همین بیکاری است.

رئیسی با بیان مردم از فساد اداری رنج می‌برند و این فساد اصلا قابل قبول نیست، تاکید کرد: آنچه به امام آموخته و شهدا به ما وصیت کرده به ما می‌گوید با این شرایط باید به نفع مردم تغیر کند.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه می‌شود ریشه بیکاری را کند، گفت: می‌شود یارانه‌ها را تا 2 سه برابر افزایش داد. برخی می‌گویند مگر می‌شود مسکن میلیونی ساخت؛ می‌گویند مگر می‌شود اشتغال میلیونی برای بیکاران ایجاد کرد. تحقق برنامه‌ ششم می‌‌گوید که باید این مهم محقق شود.

رئیسی با بیان اینکه هیچ‌گاه ارتباطم با مردم را قطع نکردم، گفت: ما معقتدیم ارتباط با مردم یک امر ضروری است با دولت؛ طلبه از مردم با مردم و در مردم است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اعضای کابینه، گفت: اگر دولت بخواهد با مردم باشد، با روحیه اشراف‌‌گری نمی‌تواند. مردم با سختی زندگی می‌کند و انتظار ندارند که حقوق نجومی را ببیند. کسانی که الگوهای مردم هستند با اشرافی‌گری هیچ‌سازگاری ندارند.

رئیسی در پاسخ به سؤالی درباره مفاسد اقتصادی، گفت: آیا می‌شود کاری کرد که فساد نباشد؟ ما باید نظام بانکی را طوری ترسیم کنیم که فساد نباشد. سازوکارها باید طوری باشد که فسادها نباشد. کاری که مردم می‌خواهند نظام اداری سالم است. وظیفه اول دولت اصلاح‌ساختارها باشد. اولین وظیفه رئیس دولت، وزرا و دولت است که روحیه ضدفساد داشته باشد. من نمی‌گویم یک شبه همه مصعوم شوند اما دولت نباید اجازه دهد هر روز یک فساد به وجود بیایید. عدالت ایجاب می‌‌کند با هرکس در هر کجا و در هر سمت باید برخورد شود.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تعهد ما به مردم این است که دولت انقلابی توام با عقلانیت را تشکیل دهیم؛ انقلابی بودن نگاه منافع ملت به صورت جامع و بلند مدت است. تعهد ما این است که در 2 سه ماه آخر دولت، دولت را فعال نکنیم. تعهد ما، تعهد به ملت عزیز، کار و کرامت است. کار یعنی دور از باند بازی، قوم خویش بازی، فساد و ... مردم از اینها به ستوه امده اند کار به این معنی است که بیکار در کشور نباشد دولت باید کار کند تا بیکار در کشور نباشد. کرامت برای آن است هر قراردادی عزت و کرامت را هم داشته باشد. 

وی با بیان اینکه، نقدپزی موجب می‌شود انسان گره‌ها را بشناسد، گفت: دولت باید نقد را فرصت تلقی کند نه مشکل که از به دلیل نقد از انها شکایت کنیم البته باید نقد منصفانه باشد. فرهیختگان و اساتید دانشگاه با نقد دولت می‌توانند به دولت کمک کنند لذا ما از نقد دولت استقبال خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه جوانان مشکل مسکن دارند، گفت: مسئله مسکن بسیار مهم است. ما در سال اول دولت، مسکن مهر را تحویل متقاضایان آن خواهیم داد. با دولت کار و کرامت انشاالله دغدغه‌های جوانان به پایان خواهد رسید تا انشالله زندگی با کرامت داشته باشند.

وی درباره فضای مجازی نیز گفت: باید فضای مجازی را باور کرد؛ باید از بسیار حسن‌ها و خوبی‌ها این فضا استفاده کرد. آیا با فضای مجازی نمی‌شود اشتغال ایجاد کرد. باید از فضای مجازی نهایت استفاده را بکنیم.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه اگر اقتصاد ما قدرتمند باشد آمریکا نمی‌‌تواند کاری کند، گفت: ما باید دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کنیم. هرکجا با عزت و اقتدار ایستادگی کردیم آنجا پیروز شدیم.

وی گفت: همه بدانند در این عرصه به هیچ عنوان زخم‌زبان‌ها، تبلیغات ناصواب ما مثل استاد شهید بهشتی از میان عقب نخواهد راند؛ اگر سردار ما آقای سلیمانی خسته شد ما هم خسته خواهیم شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان