اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1397 - 8:59   |   کد مطلب: 30256
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان:
واحدهای تولیدی همدان با مشکل تأمین مواد اولیه مواجهند
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان با مشکل تأمین مواد اولیه برای تولید مواجه هستند.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا جعفری در همدان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گشایشی رخ نداده است، اظهار کرد: واحدهای صنعتی در همدان همچنان با چالش تهیه مواد اولیه روبه‌رو هستند.

 

وی با بیان اینکه در تهیه مواد اولیه وارداتی تخصیص ارز به سختی انجام می‌شود، گفت: فروشندگان خارجی از فروش مواد اولیه به ایران خودداری می‌کنند و مجبور هستیم که با واسطه اجناس مورد نیاز خود را تهیه کنیم که ناامن است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه دولت برای انتقال وجه هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد، افزود: متأسفانه نمی‌توان از کارگر این درخواست را داشت که در انتظار تأمین مواد اولیه و بازگرداندن ارز بماند.

 

وی با بیان اینکه کمبود مواد اولیه وضعیت تولید را نابسامان کرده است، تصریح کرد: حتی کشورهای اروپایی، کره و چین به سختی کالا به ایران می‌فروشد.

 

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه صادرات نیز فعالان اقتصادی برای انتقال ارز دچار مشکل هستند، اظهار کرد: بازارهای جذاب که می‌توان بر روی آن حساب باز کرد از ارتباط با ایران خودداری می‌کنند و کشورهای عراق و افغانستان در برابر کالا ریال پرداخت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر با اوضاع کنونی کشور برگرداندن ارز حاصل از صادرات به سامانه ارزی در نظر گرفته شده پیچیده است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه مشکل تأمین مواد اولیه دامن همه واحدهای صنعتی را گرفته است افزود: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی بوده است اما در مرکز کشور پاسخگوی مشکلات ما نیستند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان