اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آبان 1397 - 13:29   |   کد مطلب: 30043
استاد حوزه و دانشگاه گفت: شعار حب الحسین یجمعنا نقش موثری در برطرف کردن اختلاف ها و سوتفاهم ها و ایجاد وحدت دارد و اگر دشمن با اربعین مخالفت می کند برای این است که فهمیده این وحدت باعث نابودی دشمنان و ظالمان جهان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی،استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند با بیان اینکه بر اساس روایات معصومین یکی از پنج نشانه های مومن زیارت امام حسین (ع) در وز اربعین است گفت: بر اساس تاریخ اولین پیاده روی ها در اربعین توسط جابر ابن عبدالله انصاری بوده است.

 

وی در ادامه ضمن اشاره بر اینکه پیاده روی اربعین یکی از سنت های قدیمی و مرسوم بین مردم عراق و علمای سابق است تصریح کرد: این که بخواهیم این سنت را جدید و اتفاقی بخوانیم اشتباه است و آنچه در پیاده روی اربعین مهم است باطن این جریان می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه امروزه همه ی مردم از نقاط جهان جذب اباعبدالله الحسین (ع) میشوند افزود: زمانی  مردم کوفه نامه نوشتند که امام حسین (ع) به سمت آنها برود و امام رفت اما مردم بودند که نیامدند اما حالا همه عالم به سمت امام حرکت می کنند.

 

وی در ادامه به بیان خطبه ی فدکیه اشاره کرده و گفت: بر اساس روایتی حضرت زهرا(س) بعداز آنکه بحث شهادت حضرت مطرح شد در خطبه فرمودند وجود امام مثل  کعبه است و کعبه هیچگاه به سراغ مردم نمیرود بلکه مردم هستند که سمت کعبه حرکت میکنند و امروزه امام حسین (ع) کعبه آمال مردم شده و همه به سمت او حرکت میکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، ضمن بیان اینکه حرکت به سمت اباعبدالله الحسین (ع) ظاهر قضیه است اظهار کرد: آنچه که مهم است این است که از حرکت ظاهری به هجرت باطنی برسیم و این یعنی مهم این است که ما به سمت اهداف اباعبدالله الحسین (ع)حرکت کنیم و بدانیم امام حسین (ع) برای چه چیزی حرکت کرد و زن و بچه را از مدینه به مکه و بعد عراق  و کرب و بلا برد؟

 

وی در ادامه به بیان اهداف امام حسین(ع) پرداخت و گفت: هدف امام اقامه حق و مبارزه با باطل، عقلانیت جامعه و مبارزه با جاهلیت بود و امروز این پیاده روی ها وحرکت به سمت امام یعنی حرکت به سمت اهداف امام حسین(ع) ؛ اگر امروزه وجود خود حضرت نیست اما اهداف و مرام و منش حضرت وجود دارد و ما باید به سمت آنها حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تاکید بر اینکه امروزه همه فرقه ها و مذهب ها محور وحدتی به نام اباعبدالله الحسین (ع) دارند افزود: شعار حب الحسین یجمعنا با توجه همین  مسئله است و نقش موثری در برطرف کردن اختلاف ها و سوتفاهم ها دارد.

 

وی در پایان تصریح کرد: حضور در راهپیمایی عظیم اربعین محور وحدت بسیار مهمی است و اگر دشمن با اربعین مخالفت میکند برای این است که فهمیده این وحدت باعث نابودی دشمنان و ظالمان جهان می شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان