اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. خرداد 1395 - 13:31   |   کد مطلب: 18379
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری اجلاس نماز با عنوان "نماز ولایت "خبر داد.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام مرتضی حسنی حلم  در گفت‌وگو با ایسنا،اظهارکرد: این اجلاس  از 14 خرداد به مدت ٣روز در سالن شهدای استانداری همدان با حضور مدعوین کشوری، مسئولین استانی، فرمانداران و مدیران برگزار خواهد شد.

وی آستانه ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای ارتقا نشاط معنوی جامعه دانست و افزود: ستاد اقامه نماز استان به تبع ستاد اقامه نماز مجموعه کشور در محورهای فرهنگی وآموزشی ونظارت وارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در بحث نماز برنامه‌های مختلفی در دستور اقدام دارد.

حسنی حلم برگزاری اجلاس استانی نماز را یکی از جمله برنامه‌های محوری ستاد اقامه نماز استان در بحث نماز برشمرد وگفت: در تلاش است تا با برنامه‌های مختلف  نسل جوان و نوجوان را به عنوان جامعه هدف نسبت به نماز ترغیب وتشویق کرده و برنامه‌های متنوع و مهمی نیز در راستای نسل جوان و نماز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همایش‌ها وگردهمایی قبلا برای مخاطبین در دستور کار قرار گرفته شده است، افزود: امیدواریم با مساعدت و همدلی و همیاری متولیان فرهنگ دینی در مجموعه استانی این کار را حرکت دهیم .

حسنی حلم با بیان اینکه اعتقاد ما یک اعتقاد قرآنی واسلامی است، عنوان کرد:نماز جامعه اسلامی را از بی‌بند و باری، فحشا، ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها دور کرده و اخلاق و رفتار نیک و پسندیده را به انسان فرا می دهد .

وی با تاکید براینکه باید جامعه ما یک جامعه نمازی شود، گفت: نماز انسان را به سمت و سوی اخلاق نیک وظیفه شناسی و مسولیت شناسی و امانتداری هدایت می‌کند .

حسنی حلم خاطرنشان کرد:روحانیت در منبرها و تریبون مساجد از نقش موثری دربحث توجه به نماز اول وقت در بین مردم، جامعه و نسل جوان دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان