اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مهر 1397 - 12:51   |   کد مطلب: 29887
به مناسبت هفته دفاع مقدس
نمایش پاس دوم در همدان در حال اجراست
این روزها و به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس نمایش "پاس دوم" به نویسندگی و کارگردانی بهنام میرزایی در همدان در حال اجراست.

به گزارش صبح الوند، در همین رابطه نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: این نمایش در واقع  قصه جانبازی از دوران جنگ است که با گذشت سال‌های بسیار از دوران دفاع مقدس به یاد دوستان شهیدش هر شب جلو بالکن خانه‌اش دو پاس  نگهبانی می‌دهد.

 

بهنام میرزائی گفت: اما در قصه امشب، کس دیگری آمده و با بستن دست و پاهای مرد می‌خواهد از او انتقام بگیرد، انتقام صورت آش و لاش شده اش و... که در خلال حرف‌های آنها می‌فهمیم که این دو در دوران جنگ باهم  و جزو یک گروهان بیست و دو نفره در یک پاسگاه مرزی بوده اند وتنها کسانی هستند که از آن پاسگاه مرزی سالم برگشته‌اند ، پاسگاهی که همه افرادش بخاطر خیانت یک نفوذی  تا دل پاسگاه و با مسموم کردن نیروها و دادن داروی خواب آور در خواب غافل‌گیر شده و توسط نیروهای کومله و در خواب به شهادت رسیده اند.

 

وی افزود: در ادامه روند قصه متوجه می‌شویم که نفوذی کسی است که برای کشتن مرد آمده و او که استاد دانشگاه پسر همین مرد جانباز است از پسر به جای پدر پی برده و  آمده است تا بعد از سال‌ها تنها شاهد آن شب و تنها کسی که احتمال می‌دهد باعث لو رفتنش بعد از این همه سال  بشود را نیز حذف فیزیکی کند و ... .

 

میرزائی ادامه داد: متن نمایشنامه پاس دوم در سال 96 و بعد از فراخوان ایده و طرح وحتی بعد از نگارش، از بین 900 طرح و 300 متن تولیدی توانست مقام چهارم جشنواره سراسری بسیج را در بندر عباس دریافت کند.

 

وی گفت: این نمایش امسال نیز بعد از اعلام فراخوان اجراهای عمومی بسیج هنرمندان و پس از مراحل بازخوانی و بازبینی به مرحله نهایی رسیده و جهت اجرای عمومی در هفته دفاع مقدس انتخاب گردید که از یکم تا هشتم مهرماه در محل پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و همچنیندر روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم مهرماه در پلاتو مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا( واقع در بلوار مفتح) بروی صحنه می رود.

 

وی ضمن معرفی عوامل این کار ادامه داد: در این نمایش  یاسر پاشایی، سید امیر حسین فاطمی و نعیمه حامیان (بازیگر)، نرگس سوری (طراح صحنه)، نیما میرزایی (مدیر صحنه)، سحر مهران (منشی صحنه و نور)،  هادی حمیدی نور (انتخاب و اجرای موسیقی و افکت)، امید خدابنده لو و سمانه پاشایی (طراحان و پوستر و تابلوی نمایش) حضوردارند.   

 

میرزائی در پایان با تاکید براینکه اجراهای این نمایش تقدیم می‌شود به کسانی که مردانه ایستادند تا ما امروز خم به ابرو نیاوریم و افرادی که هستیشان را فدا کردند تا ما اداعای هست بودن و امنیت بکنیم؛ تصریح کرد: انشالله که همیشه نام و یاد این عزیزان گرامی و راهشان پر رهرو باشد.

 

انتهای پیام.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان