اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. بهمن 1395 - 8:45   |   کد مطلب: 23849
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:
دایرةالمعارف دفاع مقدس تدوین می‌شود
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات دفاع مقدس از هریک از استان‌های کشور گفت: در تلاش هستیم با جمع‌آوری این اطلاعات، مجموعه دایرةالمعارف دفاع مقدس کشور را تدوین کنیم.

به گزارش صبح الوند، امیر سرتیپ دوم دکتر محمد فهمیده قاسم‌زاده در حاشیه مراسم رونمایی از چهار تقریظ مقام معظم رهبری در کتاب‌های حوزه دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان با اشاره به تأثیر چنین مراسمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به دیدگاهی که مقام معظم رهبری نسبت به ادبیات پایداری و دفاع مقدس دارند و اهمیتی که نشر این فرهنگ در بین عامه مردم دارد برگزاری مراسم رونمایی از تقریظ هم تأکیدی بر حوزه ادبیات و فرهنگ پایداری خواهد بود و هم اثرات ترویجی شایانی دارد.

 

 

وی تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس توسط حضرت امام خمینی(ره) فرماندهی و هدایت شد و با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام به پیروزی ختم شد و این مراسم‌ و پاسداشت فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس هم‌مانند حماسه کربلا که هر روز زنده‌تر می‌شود در حفظ و زنده‌ نگاه‌داشتن فرهنگ جهاد و شهادت اثرگذار خواهد بود.

 

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تأکید بر لزوم تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار در بین نسل جوان گفت: جانبازانی همچون "علی خوش‌‌لفظ" اسناد رسمی، معتبر و زنده دفاع مقدس هستند و استفاده از ظرفیت آنها در نشر این فرهنگ بسیار مهم و تأثیرگذار است از طرفی تدبیر بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری در نشر آثار گران‌سنگ دفاع مقدس توسط دفتر معظم‌له الگویی خاص و مورد توجه در این کار است.

 

 

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوبی در حوزه حفظ و نشر آثار انقلابی و حوزه دفاع مقدس انجام می‌گیرد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با رویکرد مثبت و نگاهی نو به این حوزه ترویج این فرهنگ را در دستور کار دارد.

 

 

فهمیده قاسم‌زاده ضمن تأکید بر این امر که جوانان باید امروز بیشتر وارد فعالیت در فرهنگ جهاد و شهادت شوند، بیان کرد: نسل امروز می‌توانند با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند از جمله فضای مجازی، در اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت مؤثر واقع شده و این فرهنگ مانا را برای انتقال به نسل‌های بعد ثبت و ضبط کنند.

 

 

وی در ادامه به سفرهای استانی ریاست جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کردو افزود: در تلاش هستیم در این سفرها زمینه هماهنگی و جمع‌آوری اطلاعات حوزه دفاع مقدس را در هر استان ایجاد کرده و مجموعه دایرةالمعارف دفاع مقدس کشور را بر اساس محتویات هراستان تدوین کنیم.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان