اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. شهريور 1397 - 1:38   |   کد مطلب: 29767
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان
مردم بابت ویزیت های گروهی پزشکان گله مندند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع پزشکان گفت: یکی از گله مندی های مهم مردم بابت بحث ویزیت های گروهی است که واقعا شایسته نیست چرا که بیمار حق دارد به تنهایی راجب مشکلات خود با پزشک صحبت کند.

به گزارش صبح الوند، دکتر سید حبیب اله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در مراسم روز پزشک و در جمع پزشکان با بیان اینکه بعداز انقلاب جمهوری اسلامی، نظام پزشکی به بهترین نحو ممکن پیشرقت داشته است گفت: بعداز گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی کسی نمیتواند ایرادی از نظام پزشکی بیرد و ما هرچه بر گردنمان بوده است انجام داده ایم و این را مدیون پیشکسوتان وجوانانی بودیم که با تلاش و مجاهدت فعالیت کردند.

 

وی ضمن اشاره بر اینکه جامعه پزشکی افتخار می کند و سربلند است که در کار خود را به بهترین شکل اقدام کردند و از دیگران طلبکارند اضهار کرد: چرا ما در پزشکی به جایی رسیدیم که نزدیک 50 پزشک متخصص، پیچیده ترین کارها را میکنند اما هنوز ماشین ما همان پراید است؟

 

موسوی بهار، با تاکید براینکه جایگاه پزشکی در همدان بسیار خوب است یادآور شد: ماندگاری پزشکان در همدان بالا رفته و امروزه انواع متخصصین را داریم و حدود 40 درصد مراجعات به همدان از استان های اطراف هستند که این نشان دهنده خدمات رسانی خوب در استان ما است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، در ادامه ضمن اشاره به کم بود منابع در کشور افزود: امروزه وضعیت کشور را میدانید و لمس می کنید وانتظاری که از ما دارند این است که در حوزه خدماتی در مصرف منابع کنترل داشته باشیم و صرفه جویی کنیم، از نظر تجویز دارو و انواع آزمایش باید برای بیماری که واقعا نیاز دارد همه اقدامات را انجام دهیم اما کسی که نیاز ندارد را درگیر آزمایشات نکنیم.

 

وی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی اصل مهمی در حوزه خدمات پزشکی محسوب می شود گفت: مردم بسیار زیاد به من پیام میدهند و درکنار تمجیدها، گله مندی هایی دارند که مهمترین آنان بحث ویزیت های گروهی است که واقعا شایسته نیست چرا که بیمار حق دارد به تنهایی راجب مشکلات خود با پزشک صحبت کند.

 

موسوی بهار، با تاکید بر اینکه ویزیت های گروهی بدترین اتفاق ممکن است تصریح کرد: در برخی تخصص ها چاره ای جز ویزیت گروهی نیست اما باید شرایطی فراهم شود که بیمار درگیر نشود و به نتیجه مطلوب برسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، یکی دیگر از مسائل مهم را فضای فیزیکی معطب ها عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه فضای معطب ها،داروخانه ها و آزمایشگاه ها طی سال های اخیر به وضعیت مطلوبی رسیده است و امیدواریم برخی از معطب ها که هنوز شرایط مناسب را ندارند تغییر کنند چراکه بیمار حق دارد در معطبی باشد که از هوای مناسب و سرویس بهداشتی و آبخوری ها برخوردار است.

 

وی با اشاره بر اینکه ویزیت دریافتی فقط بخاطر علم پزشکان نیست و بابت خدمات جانبی است افزود: پزشکان موظفند هر چقدر خدمت رسانی لازم است در دستور کار خود قرار دهند و در آینده ویزیت معطب هایی که خدمت رسانی بیشتری دارند نیز بیشتر خواهد شد.

 

موسوی بهار در پایان از برگزاری جشنواره طب سینوی در روز های اینده خبرداد و افزود: طی این جشنواره سه نشان طب سینوی به سه نفربرگزیده اهدا خواهیم کرد و میهمانانی از مقامات و محققین برجسته کشوری در جشنواره حضور خواهند داشت.

 

*همه پزشکان نمونه هستند

دکترعلیرضا مدرکیان ، رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان همدان در ادامه این مراسم با بیان اینکه امسال تصمیم بر این شده تا شخص خاصی را به عنوان پزشک نمونه انتخاب نکنند گفت: همه پزشکان نمونه هستند و همه آنها برای مردم شریف زحمت میکشند.

 

وی با اشاره براینکه روزانه بیش از 20 هزار مراجعه سرپایی در شهر همدان داریم تصریح کرد: ما افتخار میکنیم که طبق آمارشکایت ها در سال حتی به 100 مورد هم نمی رسد و این انصاف نیست که برخی مواقع در این خصوص به پزشکان توهینی شود و به بهانه های مختلف مورد اتهام قرار بگیرند.

 

مدرکیان ضمن تاکید براینکه در خصوص مالیات ها رایزنی هایی صورت گرفته و سعی شده تا از کارشناسان در هیئت حل اختلاف استفاده شود افزود: اخیرا با شهرداری و شورای شهر در خصوص بهره برداری ها صحبت هایی داشته ایم و با دادستانی و معاونین شعب به ویژه برای جرایم پزشکی دستورات به حقی را پیگیری کردیم و شیوه رسیدگی به جرایم اصلاح شده است.  

 

در پایان این مراسم از پزشکانی که دارای سابقه بالای 20 سال بودند تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان