اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. شهريور 1395 - 13:35   |   کد مطلب: 19652
رئیس بنیاد علمی بوعلی سینا با بیان اینکه بنیاد بوعلی در سال 83 شکل گرفت در حالی که کشورهای دیگر زودتر از ایران این بنیاد را ایجاد کردند، گفت: شاید ایران آخرین کشوری است که در آن بنیاد بوعلی ایجاد شد و این جفا در حق بوعلی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در مراسم ادای احترام به مقام بوعلی سینا به مناسبت روز ولادت این حکیم بزرگ با اشاره به اینکه اغلب کشورهای دنیا اطلاع ندارند که نام شیخ‌الرئیس بوعلی «حسین» است، اظهار کرد: این نام سند شیعه بودن این عالم دینی بزرگ است.

وی روز بزرگ پزشک، روز همدان و روز ولادت سراسر خیر و برکت فرهیخته هزاره‎ها شیخ‌الرئیس بوعلی سینا را به بشریت، کشور، مقام معظم رهبری، دولت و ملت تبریک گفت و افزود: فیلسوف و مفسر بزرگ قرآن آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد که «نمی‌دانم خاک همدان چه خاصیتی دارد این همه عارف بزرگ تربیت می‌کند»!

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به اینکه باید مردم همدان بیش از هر زمان برای شناختن و شناساندن بزرگان این آب و خاک به جهان قدم بردارند، افزود: یکی از مشاهیر بسیار گمنام که تلاش کردیم شناخته شود، میرسیدعلی همدانی بود که برای مردم ناشناخته است.

وی ملاحسینقلی همدانی را عالمی بی‌نظیر در تاریخ دانست و افزود: امام راحل  فرمود که ملا حسینقلی همدانی کسی است که شبهه عصمت دارد.

محمدی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ‌الرئیس بوعلی در چند روز پیش در تهران، افزود: در این مراسم گلایه کردم که برای بهره بردن از زحمات و مجاهدت انسانی مانند ابن سینا چقدر وقت گذاشته‌ایم؟

وی با اشاره به اینکه بوعلی سینا حکیم یک‌هزار و 2 هزار سال نیست و هرچه عمر انسان پیش برود بشریت خود را بیشتر مدیون این حکیم بزرگ می‌داند، ادامه داد: دنیا، شیخ‌الرئیس را از منظر دین می‌شناسد اما این گونه نیست و بوعلی یک انسان کامل، جامع و عالم همه فنون است.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با بیان اینکه ابن سینا در فلسفه بیش از طب زحمت کشیده به شکلی که در عرفان نظری و عملی غوغا کرده است، بیان کرد: عارف بزرگ علامه حسن‌زاده آملی فرمود «اگر بوعلی در میدان عمل یک عارف آب‌دیده نبود نمی‌توانست نعمت‌العارفین را بنویسد».

وی با اشاره به اینکه در چین، ازبکستان، بلاروس، روسیه، اروپا و آمریکا و... بوعلی سینا را به نام « اویسینا» می‌شناسند، ادامه داد: ما ایرانی‌ها دیر اقدام کردیم و بوعلی را مصادر کردند.

محمدی با اشاره به اینکه سال 83 صحبت بود که ترکیه مدعی شد بوعلی سینا اهل ترکیه است از طرفی اعراب نیز بوعلی سینا را عرب می‌دانند، ادامه داد: از بزرگی شنیدم که می‌گفت مردم کانادا می‌گویند بوعلی سینا اهل کاناداست!

وی با بیان اینکه بنیاد بوعلی در سال 83 شکل گرفت در حال که کشورهای دیگر از ما جلوتر هستند و خیلی زودتر از ایران بنیاد بوعلی ایجاد کردند، ادامه داد: شاید بتوان گفت ایران آخرین کشوری است که در آن بنیاد بوعلی ایجاد شد و این جفا در حق بوعلی است.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به اینکه بوعلی سینا یک طبیب معمولی نیست و هر سه روز یکبار قرآن ختم می‌کرد، ادامه داد: بوعلی نه استادی بالاتر از خود داشت تا از او استفاده کند و نه شاگردی داشت که بوعلی سینای کوچک باشد و به تنهایی همه علوم را تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب مقام معظم رهبری فرمودند دانش‎‌های وارداتی مشکل کشور را حل نمی‌کند و دانشمندان کشور باید خود همه دانش‌ها را تولید کنند، افزود: دیروز روز صنایع دفاعی بود و از یک دستاورد رونمایی شد، ایران اکنون در صنایع دفاعی یک ابرقدرت است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان