اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. تير 1397 - 11:41   |   کد مطلب: 29408
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:ما امروز نیازمند انقلابی بزرگتر از دو انقلاب قبلی در ساختن جامعه اسلامی مبتنی بر مکتب امام هستیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در همایش بسیج اساتید استان به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، در رابطه با چیستی و چگونگی انقلاب سوم، اظهار کرد: ما در آستانه تحول بزرگی قرار گرفتیم که تغییرات جدی در مسیر کنونی ما ایجاد خواهد داد زیرا این مسیر قابل ادامه نیست.

وی در خصوص چیستی انقلاب سوم، گفت: ما در سال ۵۷ پرونده استبداد را بستیم و در سال ۵۸ مستقیما با نظام سلطه مقابله کردیم. ما امروز نیازمند انقلابی بزرگتر از دو انقلاب قبلی در ساختن جامعه اسلامی مبتنی بر مکتب امام هستیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اسلامی مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: ما امروز ۳۹ سال است که پشت در دولت اسلامی زمین گیر شدیم. در سال گذشته رهبری گله کردند که چرا هنوز جامعه و دولت اسلامی شکل نگرفته است. ما از تحول بزرگی صحبت می‌کنیم که در این تحول بنا است انقلاب اسلامی مراحل تکامل خود را باگامی بلند پشت سر بگذارد و دولت‌سازی اسلامی را تجربه کند.

زاکانی بیان کرد: ما در مسیر وعده انقلاب حرکت کردیم و امروز به گذشته خود افتخار می‌کنم اما تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم بنابراین اگر در جا بزنیم ۵۰ سال به عقب برمی‌گردیم. هیچ راهی نیست جز اینکه با اراده پولادین مسیر رشد و تعالی را طی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به انرژی مجدد داریم، تصریح کرد: نیاز به انرژی مجدد به این دلیل است که ما هفت هدف آرمانی انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و پشرفت مادی در داخل کشور است و در کنار آن‌ها ظلم‌ستیزی و مظلوم‌نوازی اهداف عمده و شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است. تمام آن‌ها برگرفته از مکتب امام بوده و اگر ما نتوانیم این هفت هدف را محقق کنیم عملا نتوانستیم انقلاب اسلامی را به مقصد برسانیم، بنابراین تحقق مکتب امام و تجلی این هفت هدف عمده در داخل کشور که با آن فاصله معناداری داریم، یکی از ضرورت‌های این تغییر و تحول بزرگی است که باید به دست اندیشمندان طراحی و توسط نیرهای انقلاب محقق شود.

این نماینده پیشین ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما درمسیر تحول حرکت نکنیم عملا نمی‌توانیم بگوییم انقلاب ما موفق است، عنوان کرد: ما باید مسیر استمراری خود را روز به روز با تجلی‌های بالاتر به نمایش بگذاریم. این مسئولیت برای تحقق اهداف انقلاب بزرگ برگردن ما است که انقلاب سوم که فراتر از دو انقلاب قبلی بوده را رقم بزنیم زیرا باید هم انقلابی بوده و هم انقلابی زندگی کنیم وبا انقلابی بزرگ از دو انقلاب قبلی مسیر رشد و تعالی را طی کنیم.

زاکانی ادامه داد: در رابطه با این هفت هدف و اساس انقلاب اسلامی، ما ناظر به چکیده و تراوشات اسلام ناب و برگرفته شده از مکتب امام(ره) وقتی هستیم. صحبت از مکتب امام، صحبت از نگاه اجتهادی حضرت امام و مقام معظم رهبری به اسلام است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب از روز اول دشمنان و پیروانی داشته است، تصریح کرد: در اینجا بحث از چپ و راست نیست. بحث جدی و نسبتی است که عناصر با مکتب امام می‌بندند، چه نسبت دشمنی، چه نسبت رقابت و چه نسبت دوستی و پیروی. دشمنان داخلی انقلاب اسلامی مشخص هستند اگر ما به قبل از انقلاب برگردیم افرادی که دشمن امام بودند، امروز در جایگاه دشمنی با مکتب ایشان ایستاده‌اند.

این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: قبل از امام دو گروه بودند که قادر به مبارزه نبودند و ضدیت آنان از رفتار، فکر و عمل قابل‌مشاهده بود و نیز افرادی که پیرو دستگاه سلطنت بودند و با مبارزه کاری نداشتند. در کنار آنان صاحبان اسلام متهجرانه‌ای که با اصل مبارز مقابله می‌کردند قرار داشتند و این دو گروه در کنار چهار گروه دیگری بودند که مبارزه انجام می‌دادند. در ابتدای انقلاب، بخشی از آنان همراهی کردند اما بعد تا به امروز در حوزه دشمنی با انقلاب اسلامی قرار گرفتند. بنابراین سهم دشمنان انقلاب اسلامی مشخص است.

زاکانی با بیان اینکه ممکن است افراد بسیاری باشند که در دایره مکتب امام قرار دارند اما رقیب مکتب امام نیز هستند، عنوان کرد: این افراد پنج ویژگی دارند، فردی که پیرو مکتب امام باشد، اهل ایمان است، اسلام را الگوی کامل می‌داند، به امامت جامعه و ولی‌فقیه اعتقاد دارد، به مردم‌سالاری دینی معتقد است، خود را خادم مردم دانسته و این انقلاب را مقدمه ظهور می‌داند، چنین فردی پیرو مکتب امام است. فردی که این اعتقاد را ندارد، درجایگاه رقابت با مکتب امام قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۳۹ سال در کشور افرادی مسئولیت داشتند. چه میزان از مسئولان کشور به این پنج ویژگی باور داشتند و خود را هزینه انقلاب سلامی کردند؟ یک جمعیت حداقلی این باور را داشتند. امروز جمهوری اسلامی دچار اختلاف و عقب‌افتادگی معنی‌دار شده است. اشکالات ربطی به انقلاب اسلامی ندارد و مربوط به افرادی است که قدرت را در دست دارند اما آن باورهای پنج‌گانه را ندارند بنابراین وقتی بحث از نااهلان می‌شود منظور دشمن نیست، منظور افرادی هستد که اساس مکتب امام را باور ندارد اما بنا است با تکیه بر قدرت، پول و امکانات، این کشور را اداره کنند که اگر این چنین شود به طبع شاهد مشکلات متعددی خواهیم بود.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه برای قرار گرفتن در مسیر درست، تغییر اهمیت پیدا می‌کند، تصریح کرد: افرادی که عملا مسیر انقلاب اسلامی و پیروی مکتب امام را دنبال کنند باید به این امور اعتقاد داشته باشند.

زاکانی در خصوص چرایی انقلاب سوم، اظهار کرد: ما درجامعه خدماتی به مردم ارایه می‌دهیم و مردم هم سلسله نیازهایی دارند. خدمات دو نوع خدمات ملموس و غیر ملموس و نیازها نیز سه نوع واقعی، حقیقی و کاذب هستند. زمانی که از خدمات ملموس صحبت می‌کنیم یعنی آنچه که مردم حس می‌کنند و زمانی که صحبت از نیازهای واقعی باشد در واقع صحبت از زندگی، معشیت، اشتغال، آزادی و به طور کل نیاز انسان‌ها است.

وی افزود: زمانی که از نیازهای حقیقی صحبت می‌کنیم منظورمان نیازهایی است که انسان وقف این نیازها شده، خودش را فدا کند و همه زندگی خود را به خطر بیندازد. زمانی که صحبت از نیازهای کاذب می‌شود، صحبت از آن دست نیازهایی است که نیاز ما نیست اما دیگران به ما القا می‌کنند و ما را به دنبال سراب می‌کشند. دشمنان مکتب امام زمانی که به خدمات می‌رسند، خدمات را به سمت حداقل و صفر میل می‌دهند تا مردم حس کنند که خدمتی از سوی نظام نمی‌گیرند. انگشت ابهام را به سمت برخی از خدمات مانند امنیت می‌گیرند زیرا آن را به ضد خود تبیین می‌کنند.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: در رابطه با نیازهای حقیقی، دشمنان مکتب امام مسیری را دنبال می‌کنند که ماحصل این مسیر این خواهد بود که نظام، کفایت ارایه خدمات نیازهای شمارا ندارد یعنی به گونه‌ای مردم را نا امید می‌کنند. در نیازهای القایی، مدام این مطلب را تشدید می‌کنند که فاصله بین نیازها و خدمات روز به روز افزایش پیدا کند تا جامعه را به آشوب بکشد. هدف دشمنان انقلاب نیز همین است. رقبای مکتب امام زمانی که به خدمات ملموس مردم می‌رسند، آن را به خود نسبت می‌دهند و نظام را دور می‌زنند و زمانی که به خدمات غیرملموس می‌رسند، آن را به ضد خود تبدیل می‌کنند بنابراین در رابطه با نیازهای واقعی، آن‌هارا گزینشی انتخاب می‌کنند زیرا توانمندی پاسخ این نیازها را به جامعه ندارند و با این نیازهای واقعی، رقبا مکتب امام را نیز گزینشی انتخاب می‌کنند.

زاکانی اضافه کرد: آن‌ها زمانی که به نیازهای تعالی‌بخش می‌رسند، نسبت به آنان ساکت هستند و وقتی که به نیازهای القایی می‌رسند، برموج این نیازها سوار می‌شوند و رای مردم را می‌گیرند بدون اینکه مردم را آگاه کنند اما پیروان مکتب امام باید متفاوت عمل کنند یعنی در مقام خودسازی، خود را بسازند و وقتی به خدمات می‌رسند، برای مردم جهاد، تبیین و امیدبخشی داشته باشند. آن‌ها وقتی ناظر به نیازهای واقعی و آنچه که در قانون اساسی به عنوان حقوق مردم از آن یاد شده، باشند، آن نیازها را به عنوان نیازهای قابل جبران برای مردم بیان و افکار مردم را آشنا می‌کنند و از سوی مردم مطالبه خدمت‌گزاری شایسته را دارند. اگر ما جامعه عقب‌افتاده‌ای داشته باشیم، نمی‌توانیم جامعه موفقی باشیم.

وی گفت: سومین مشکل کشور اختلاف فاز است که این اختلاف در بحث معرفت و بصیرت نسبت به انقلاب اسلامی است. ما نسبت به اول انقلاب رشد کردیم اما این ناظر نیاز امروز انقلاب است. ما عقب هستیم و این عقب‌افتادگی سر منشا غفلت پیروان مکتب امام است. زمانی که ماحصل این سه‌گانه دسته به دست هم می‌دهد، مشکلات متعدد ایجاد می‌کند. این مسیری است که اگر با آن توجه نکنیم دچار مشکلات زیادی خواهیم شد بنابراین باید در مسیر حرکت کنیم. انقلاب سوم یعنی دولت و جامعه باید بر مکتب امام ساخته شود که ما با آن فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان