اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1397 - 12:43   |   کد مطلب: 29230
فرمانده انتظامی استان همدان:
برخورد پلیس همدان با روزه خواران در ملاعام
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به تمهیدات و پیش‌بینی‌های پلیس با توجه به ورود به ماه مبارک رمضان، گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه انتظامی، ترافیکی، جلوگیری از روزه‌خواری در ملأ عام، بازدید از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها و مسائل شرعی مورد توجه در ماه رمضان مد نظر است.

به گزارش صبح الوند، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح امروز در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه مردم و شهروندان رعایت ظواهر و توجه به موضوعات شرعی را دارند، افزود: با توجه به اینکه در محورهای ورودی و خروجی از استان‌های همجوار قرار داریم، رستوران‌های بین راهی طی ایام ماه مبارک رمضان تحت نظارت و پوشش خواهد بود.

 

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: داخل شهر نیز رستوران‌هایی برای مسافران و گردشگران بین استانی با توجه به اینکه استان گردشگری هستیم در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه برای مراکز اقامتی نیز هماهنگی با اداره اماکن عمومی، اتحادیه‌های مربوطه و اداره کل گردشگری طبق سنوات گذشته انجام شده است، افزود: با در نظر گرفتن اماکن مورد نیاز هماهنگی به منظور عدم ارائه سرویس در انظار عمومی برای گردشگران اتخاذ شده است.

 

کامرانی‌صالح با اشاره به برخورد با متخلفان و روزه‌خواران در ملاعام، تصریح کرد: با افرادی که در ماه مبارک رمضان درپارک‌ها و ملأ عام رعایت شئونات و ماه رمضان را نکنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اگر مسائل خاصی طی ایام ماه مبارک رمضان باشد که نیاز به برخورد قانونی داشته باشد پلیس ورود می‌کند، ادامه داد: اغذیه‌فروشان و رستوران‌ها نیز همچون سال‌های گذشته باید مسائل را رعایت کنند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: برخی واحدهای صنفی نزدیک به مغرب و بعد از مغرب ارائه خدمات را با هماهنگی به روزه‌داران و مسافران خواهند داشت.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های خاص برای ایام لیالی قدر و روز قدس با تمهیدات ویژه، یادآور شد: تدابیر امنیتی و ترافیکی این ایام نیز پیش‌بینی شده است.

 

کامرانی‌صالح با بیان اینکه هنگام غروب با توجه به ازدحام مردم برای رسیدن به منزل در موقع افطار نیز تمهیدات ترافیکی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم این است که برای عوامل راهور افطار مورد نیاز در حین مأموریت فراهم شود تا در حین خدمت افطار کرده و ارائه خدمات داشته باشند.

 

وی به هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه برای رعایت موازین شرعی و ارائه خدمت به مسافران اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مردم نیز در ماه مبارک رمضان بیشتر رعایت موازین شرعی و ظواهر را مد نظر داشته و در حوزه عفاف و حجاب و حفظ حرمت این ماه مبارک توجه شود.

 

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: با متخلفان و تظاهر به روزه‌خواری‌ برخورد خواهد شد؛ البته با توجه به اینکه استان همدان دارالمومنین است مردم همچون سال‌های گذشته و بهتر حرمت این ماه را خواهند داشت.

 

وی با اشاره به فعالیت برخی رستوران‌های بین راهی با هماهنگی لازم در محورهای بیرون از شهر و حد ترخص، افزود: این اماکن با نصب بنر و تابلو مشخص می‌شود.

 

کامرانی‌صالح با بیان اینکه در سطح شهر نیز به جز محور گنجنامه با چند واحد رستوران، مکان خاصی برای ارائه خدمات به مسافران طی روزها در ماه مبارک رمضان را نداریم، تصریح کرد: هماهنگی لازم برای فعالیت رستوران‌های مذکور به صورت هر رستوران چند روز انجام شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه هدف این است مسافران و گردشگران طی ایام ماه مبارک مشکلی در شهر نداشته باشند و حرمت این ماه عزیز نیز رعایت شود، ادامه داد: امیدواریم با رعایت شئونات و ظواهر مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

 

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با تقدیر از اقدام خوب شهرداری در جمع‌آوری دستفروشان در محور گنجنامه، خاطرنشان کرد: شهرداری متولی و نیروی انتظامی پشتیبان است؛ در صورتی که در سایر نقاط شهر نیز شهرداری به منظور اجرای این امر نیاز به کمک نیروی انتظامی داشته باشد حضور خواهیم داشت.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توجه به موضوع عفاف و حجاب ویژه فصل و ماه خاصی نیست، یادآور شد: این مهم به عنوان یک وظیفه شرعی و مأموریت و وظیفه مهم نیروی انتظامی درحوزه ارشادی مطرح است و با موارد خاص در این باره نیز برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

 

کامرانی‌صالح اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان توجه بیشتر مردم به معنویت در تمام حوزه‌ها از جمله عفاف و حجاب تقویت خواهد شد؛ البته واحدهای گشتی نیز افزایش می‌یابد و فعالیت بخش‌های مختلف به صورت مضاعف را خواهیم داشت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف در اولویت قرار دارد، گفت: این اقدام در دستور کار نیروی انتظامی نیز قرار دارد و بیشتر برکات و خیرات ماه مبارک را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

 

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه در پاسخ به مطالبی درباره افزایش 22 درصدی عوارض همدان - تهران، بیان کرد: البته این امر تجمیع کشوری است ومسئولان باید پیگیر این موضوع بوده و در صورت امکان تجدید نظر شود.

 

وی با اشاره به ترددها از جاده قدیم همدان - تهران، افزود: اینکه بخشی از ترددها در جاه قدیم است، در استان بخشی از ترددهای درون استان به علت عوارض، از اتوبان استفاده نمی‌شود.

 

 کامرانی‌صالح تصریح کرد: جاده قدیم تهران - همدان کشش بیش از این میزان تردد را ندارد واین جاده برای دسترسی محلی است؛ با ازدحام تردد در جاده قدیم افزایش تلفات را به دنبال خواهد داشت.

 

وی در پایان یادآور شد: در صورتی که مسئولان ذیربط بتوانند افزایش عوارض را متوقف کنند بهتر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان