اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. بهمن 1396 - 13:52   |   کد مطلب: 28586
رئیس دانشگاه صنعتی همدان از برگزاری کنگره ملی «مهندسی معدن ایران» در روزهاي 24 و 25 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی همدان خبر داد.
مهندسی معدن

به گزارش صبح الوند، دکتر محمود نیلی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اعلام این خبر، افزود: این کنگره به همت اتحادیه انجمن‌های علمی، دانشجویی، مهندسی معدن و انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنگره چالش‌های اولویت‌دار حال حاضر و آینده معادن و صنایع معدنی کشور با حضور بزرگان معدنی بررسی خواهد شد، گفت: برگزاری این کنگره فرصتی مناسب برای ورود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقمند به استارتاپ‌های معدنی و درآمدزایی از این طریق و یا انتخاب پروژه‌های تحصیلی با توجه به چالش‌های کاربردی و صنعت‌محور است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: چگونگی ایجاد بسترهای پیشرفت و گسترش راه‌حل‌های نوآورانه برای توسعه معدن‌کاری مدرن در ایران از جمله تشکیل هسته‌های دانش بنیان در عرصه معدن و صنایع معدنی از دیگر موارد مورد بررسی در کنگره خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کنگره نقش موثر بانوان و فرصت‌های شغلی آنان در عرصه معادن و صنایع معدنی با حضور موفق‌ترین بانوان معدنی ایران تبیین خواهد شد، تصریح کرد: حضور فعالان ارجمند جامعه معدنی و دانشجویان از سراسر کشور برای حضور در محیط علمی و مهارتی این کنگره فراهم است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه این رویداد شامل دو بخش برنامه‌های علمی ـ آموزشی و بازدید علمی خواهد بود، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه در روز اول کنگره با حضور مقامات و مسئولان کشوری و منطقه‌ای برگزار خواهد شد؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی به همراه ارائه مدرک معتبر، پنل‌ها و میزگرد تخصصی با حضور مدیران و صاحب نظران برتر این عرصه نیز از دیگر برنامه‌های روز اول خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز دوم کنگره، یادآور شد: روز دوم این رویداد دو روزه به بازدید از معادن استان اختصاص یافته و شرکت‌کنندگان میهمان معدن آهنگران خواهند بود.

نیلی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی علاوه بر یادگیری مباحث تئوری در این حوزه با حضور در بازدید فرصت مشاهده کاربردی آموخته‌ها و چالش‌های اصلی معادن را داشته و به صورت عملی نیز بر موضوع تسلط می‌یابند.

وی با تأکید بر اینکه گواهی حضور برای شرکت‌کنندگان در این رویداد ارائه خواهد شد و در صورت ثبت‌نام، محل اسکان نیز برای ثبت‌نام‌کنندگان فراهم است، بیان کرد: نایب رئیس مجلس، استاندار همدان، مسئولان صنعت و معدن کشور و قرارگاه خاتم‌انبیا از میهمانان ویژه این مراسم هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنگره ملی مهندسی معدن ایران توسط انجمن‌های علمی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این کنگره چالش‌ها و فرصت‌های کار و ارتباط بین صنعت و دانشگاه بررسی می‌شود.

دکتر مجتبی مظاهری  با اشاره به اینکه این کنگره در سطح دانشجویی و اساتید برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این کنگره ارتباط تنگاتنگی میان دانشجویان، اساتید و صنعتگران ایجاد می‌شود و در دو سطح کلاس‌های آموزشی و برگزاری کارگاه برای دانشجویان برگزار خواهد شد.

مظاهری با بیان اینکه مخاطب اصلی در این کنگره دانشجویان معدن سراسر کشور هستند، افزود: انجمن علمی معدن دانشگاه صنعتی همدان این کنگره را برگزار می‌کند.

وی به دستاوردهای این کنگره اشاره کرد و گفت: همدان استانی معدن‌خیز است اما متأسفانه استفاده چندانی از آن صورت نگرفته بنابراین با بازدید اساتید و صنعتگران از معادن استان زمینه‌های لازم برای بهره‌برداری از معادن همدان و در پی آن اشتغالزایی فراهم می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان در پایان گفت: در حال حاضر فقط 8 درصد معادن استان در حال بهره‌برداری هستند و عملا از 92 درصد معادن استان بهره‌برداری نشده است که با برگزاری این کنگره زمینه بهره‌برداری از آن فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان