اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. دى 1396 - 23:35   |   کد مطلب: 28232
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه کاهش بارندگی در ۵۰ سال گذشته کم نظیر است، گفت: امسال ذخایر آبی استان به دلیل بارش کم برف و باران، وضعیت مناسبی ندارد و مردم باید صرفه‌جویی کنند.
حسینی بیدار

به گزارش صبح الوند، سید هادی حسینی‌بیدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان اظهار داشت: هم‌اکنون 30 درصد ظرفیت سد اکباتان پر است در‌حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته 40 درصد آن پر بود.

وی با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: شهروندان باید نهایت صرفه جویی را از هم‌اکنون داشته باشند تا در ماه‌های گرم به مشکل کم‌آبی و بحران برنخورده وشرکت آبفا را در تأمین آب سالم و باکیفیت یاری دهند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان با بیان اینکه بیشترین ذخیره آب در بخش‌ صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود، بیان کرد: وضعیت بارش‌ها نسبت به مدت مشابه و میانگین بلندمدت سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و افزایش دمای هوا نیز قابل توجه است.

حسینی‌بیدار با تأکید بر اینکه وضعیت منابع آبی همدان خوب نیست، افزود: در حال حاضر آب مصرفی شهر همدان از سد اکباتان، چاه‌ها و منابع فصلی چون رودخانه عباس‌آباد و بندخاکو تأمین می‌شود.

وی با اشاره کاهش بارندگی در سال جاری تصریح کرد: مقدار بارندگی در سال گذشته 133 میلیمتر گزارش شده بود که در امسال به 40 میلیمتر کاهش یافته و این کاهش در 50 سال گذشته کم‌نظیر است.

حسینی‌بیدار از شهروندان همدانی خواست با نصب پرلاتور، کاهش زمان استحمام، استفاده کردن از ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی با حداکثر ظرفیت و نیز استفاده نکردن از آب شهری برای شستشوی ماشین و فرش، یاری‌گر تأمین آب سالم و پایدار در استان باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان