اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1396 - 14:52   |   کد مطلب: 28149
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان:
رشد کتابخوانی در استان همدان قابل تقدیر است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: آمار ها نشان دهنده رشد کتابخوانی در استان است، باید از مسئولان تقدیر کرد که به این حوزه توجه داشته اند چراکه رشد 161 درصدی توجه به کتابخانه‌های روستایی نمونه ای از این توجه است.
کتابخوانی در همدان

به گزارش صبح الوند، حسن شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان ضمن اشاره بر اینکه کتاب و کتابخوانی نقش و جایگاه بی بدیل در توسعه جامعه دارد و حاصل رشد و تفکر اندیشمندان در کتاب قابل مشاهده است گفت: امروزه با توسعه فضاهای مجازی همچنان نقش کتاب و تاثیر گذاری آن عمیق بوده و تداوم دارد.

 

وی ضمن بیان اینکه رویکرد دولت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است  ادامه داد: مسئولان در صف مقدم بهره‌گیری از این منبع سرشار و بسیار با اهمیت هستند و خوشبختانه در این زمینه در استان از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اقدامات خوبی را شاهد هستیم.

 

شاهرخی در ادامه به آمارهای خوب افزایش کتابخوانی در استان اشاره کرد و افزود: باید  از مسئولان تقدیر کرد که به این حوزه ارزشمند توجه داشته اند به طوریکه رشد 161 درصدی توجه به کتابخانه‌های روستایی نمونه ای  از این توجه است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه طی 3 سال گذشته در دولت تدبیر و امید 48 درصد رشد در کتابخانه‌های استان همدان داشتیم یادآور شد: این موضوع نشان از نگاه عمیق دولت به این حوزه است.

 

وی در پایان  با اشاره به اینکه سرانه کتاب برای هر 100 نفر، 43 کتاب بوده ولی امروزه به 71 کتاب رسیده  تصریح کرد: طرح توسعه کتابخوانی در جامعه عشایر بسیار مهم و اساسی است و این طرح باید سریع اجرایی و عملیاتی شود پس بهتر است منتظر تخصیص بودجه دولتی نباشیم چون ممکن است بودجه را دیر به ما برسانند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان