اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. تير 1395 - 14:42   |   کد مطلب: 18935
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از شرکت بیش از 5 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان خبر داد

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، عاطفه زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید، با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اظهار کرد: جشنواره کشوری کتابخوانی رضوی خردادماه امسال آغاز شد و تا پایان تیرماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه این جشنواره با سه عنوان کتاب برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شد، گفت: سه کتاب با عناوین "دوست مهربان کبوترها"، " اعترافات غلامان" و "امام علی بن موسی الرضا" با 65 درصد تخفیف به مراجعه‌کنندگان فروخته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه در استان اداره کل کتابخانه‌های استان با همکاری بانک کشاورزی و 20 دستگاه فرهنگی اقدام به برگزاری این جشنواره کرد، افزود:بانک کشاورزی به عنوان حامی مالی بیش از 8 میلیون تومان در چاپ بنر و سی‌دی کمک کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به دو صورت آنلاین و مکتوب و برای نخستین بار به صورت فردی و خانوادگی برگزار شد، افزود: از جمله اقدامات خوب انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در این زمینه تهیه و توزیع کتاب اعترافات غلامان در کانون اصلاح و تربیت بود.

زارعی با اشاره به توزیع کتاب "دوست مهربان کبوترها" و "اعترافات غلامان" هر کدام به تعداد یک‌هزار و 275 جلد و 255 جلد کتاب " علی بن موسی الرضا" گفت: 4 هزار و 860 پاسخنامه به کتابخانه برگشت و 904 نفر نیز به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت کردند.

وی مجموع شرکت‌کنندگان جشنواره رضوی را 5 هزار و 766 نفر عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه نخستین بار بود که جشنواره را برگزار می‌کردیم و زمان شرکت در مسابقه نیز کوتاه بود اما استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره 14 تا 24 مردادماه در دهه کرامت به صورت کشوری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دستگاه‎های شرکت‌کننده استانی کمک کنند تا در اختتامیه هر کدام سهمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این است که با برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌های کتابخوان و... لذت خواندن را در مردم افزایش دهیم، افزود:امسال تصمیم داریم برای اعضای فعال کتابخانه‌ها بازدید از فضای کتابخانه و مراکز فرهنگی را در برنامه داشته باشیم.

زارعی با اشاره به اهمیت تعیین کارشناس برای انجام کارهای پژوهشی گفت: سند راهبردی کتابخانه‌های روستایی در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه همدان بالاترین آمار کتابخانه روستایی را در کشور دارد، افزود:در حال ثبت مجله‌ای هستیم تا وضعیت کتابخانه‌ها را مشخص کند.

این مسؤول با اشاره به بررسی روند اجرا و ساخت کتابخانه استاندارد در شهرستان نهاوند و اسدآباد، خاطرنشان کرد: در شهرستان اسدآباد ساخت این کتابخانه آغاز شده و نهاوند نیز در تلاش هستیم اما فعلا کاری انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان