اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. دى 1396 - 23:53   |   کد مطلب: 28017
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه همدانی‌ها روزانه 11 تا 12 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند، گفت: در 9 ماهه امسال 2480 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شده است که نسبت به سال گذشته 1.5 درصد رشد دارد.
گاز همدان

به گزارش صبح الوند، محمدمهدی مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در بخش صنعتی و نیروگاهی استان مصرف شده که 53 درصد سهم مصارف گاز استان را به خود اختصاص داده و نسبت به سال گذشته 6.18 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخش نیروگاهی به تنهایی 940 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است، تصریح کرد: 39 درصد سهم استان به مصرف نیروگاهی اختصاص داشته که نسبت به سال 6 درصد رشد مصرف داشته است.

مهدوی با تأکید بر اینکه محدودیت مصرف گاز در نیروگاه‌های کشور ابلاغ شده است، بیان کرد: محدودیت مصرف گاز در 76 نیروگاه گازسوز کشور به علت افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در فصول سرد اعمال شده این درحالیست که از نظر تأمین گاز در استان مشکلی وجود ندارد.

رشد 6 درصدی مصرف گاز در بخش نیروگاهی

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به رشد 6 درصدی مصرف گاز در بخش نیروگاهی، تأکید کرد: در حال حاضر روزانه 250 هزار مترمکعب گاز به نیروگاه همدان اختصاص می‌یابد درحالیکه نیاز این نیروگاه به گاز 5.5 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان نهاوند در 9 ماهه امسال 78.5 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه 3 درصد رشد مصرف داشته است، ادامه داد: کارخانه سیمان اکباتان به تنهایی یک میلیون و 800 هزار مترمکعب مصرف  داشته که نسبت به سال گذشته 29.9 درصد رشد دارد.

مهدوی از کاهش 12 درصدی مصرف گاز در شهرهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 842 میلیون مترمکعب گاز در بخش شهری استان مصرف شده که 35 درصد سهم استان را به خود اختصاص داده است.

مقدمات صدور قبوض آنی در همدان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به صدور قبوض آنی گاز در استان، اظهار کرد: سال گذشته صدور صورتحساب‌های آنی در استان آغاز شد به طوریکه این طرح در بهار و لالجین اجرایی شد و 15 درصد از مشترکین استان از این طرح استفاده کردند.

وی افزود: امسال نیز این طرح در شهرستان کبودراهنگ اجرایی خواهد شد و مقدمات اجرای آن در همدان نیز در حال انجام است.

مهدوی با اشاره به مزایای صدور قبوض آنی گاز، یادآور شد: صدور آنی قبوض باعث شده مراجعه مأموران قرائت به منازل مشترکین کمتر شود و در کنار این موضوع شرکت گاز نیز ذی‌نفع بوده و نیازی به چاپ مجدد قبوض نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان