اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آذر 1396 - 21:08   |   کد مطلب: 27714
معاون اول قوه قضاییه گفت: بارها گفتیم شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد که اکنون صلاح نیست سران فتنه محاکمه شوند و مقرر شد آنها محصور باشند. باید بدانیم این کار شورا بر اساس قانون اساسی بوده است.
محسنی اژه ای

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه گپ و گفت با دانشجویان دانشگاه شریف با اشاره به مساله بودجه گفت: در برنامه ششم شورای نگهبان تایید کرد که ٢.٩ بودجه عمومی کشور به قوه قضاییه اختصاص پیدا کند سال ٩٦ این موضوع عملی نشد برای امسال جمع بندی کردیم نیاز به ٢٣ هزار میلیارد داریم که نصف این را هم نمی دهند.

با اینکه برنامه ششم ملزم کرده مجموع بودجه ما اگر تخصیص دهند می شود ٢.٦ درصد. پس تکالیفی که به عهده ما گذاشته شده چه می شود؟ در مسایلی که باید تفاضل دیه داد و قانون اجازه داده از بیت المال پرداخته شود بودجه نیاز است.

وی ادامه داد: می گویید چرا سران فتنه را محاکمه نمی کنید؟ ما بارها گفتیم شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد الان به صلاح نیست محاکمه و آنها را محصور کرد. تا الان هم این مصوبه پابرجاست که اگر نبود قوه قضاییه همان موقع وارد کار می شد.

اژه‌ای گفت: کاری که شورای عالی امنیت ملی کرده بر اساس قانون اساسی بوده است.

وی گفت: در رابطه با اینکه رییس قوه فقط در مورد مسایل سیاسی حرف می رند. این گلایه را خیلی ها دارند. در جلسه روز دوشنبه که مسئولان عالی هستند و حدود ٣ ساعت است فقط چند دقیقه کوتاه به مسایل سیاسی می پردازد و بقیه مسایل حقوقی است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در خصوص آیین دادرسی کیفری، قانون مواد مخدر و اینها صحبت می شود. در مورد سازمان زندان ها ما تمام تلاش مان این بوده که همه چیز را جرم انگاری نکنیم اما مجلس لایحه می دهد یا دولت
و جرم انگاری می کنند اما بدانید در بحث حبس زدایی از حداکثر ظرفیت قانونی استفاده کرده ایم.

وی افزود: برخی می گویند خیلی کارها به بودجه ربطی ندارد در حالی که از هزینه های اولیه زندان مثل غذا و بهداشت کسر شده که اضافه نشده و این در حالی است که در این ایام شاهد افزایش قیمت هم بوده‌ایم.

اژه‌ای گفت: ما بخواهیم یک فرد معتاد کنار یک زندانی مهریه نباشد این تفکیک سازی امکانات می خواهد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه واقعا شبانه روز تلاش می کنند و دغدغه ای که شما دارید آنها هم دارند ما نمی خواهیم یک فرد به اشتباه یا حتی یک ساعت اضافه در زندان بماند.

وی ادامه داد: در خصوص کاسپین مطالبی گفتند که درست نبود و اعتنا نکردیم. من خواهش می کنم همه مشکلات را به گردن قوه قضاییه نیاندازید. ١١ میلیون ٧٠٠ هزار چک برگشتی تا آخر آبان داشتیم این تقصیر قوه قضاییه است

اژه‌ای گفت: در مورد این موسسات اعتباری که من گلوی خودم را پاره کردم که در دادن مجوز بررسی‌های لازم صورت بگیرد آمدند و بیش از ١٠٠٠ موسسه را مجوز دادند. اما بازهم ما بارها گفتیم حق مردم تا جایی که ممکن است به آنها داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان