اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 11:14   |   کد مطلب: 15145
آن چیزی که رهبر انقلاب از جوانان دانشجوی خود می خواهند، جلوگیری از جولانگاه شدن احزاب و تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی است.
تاخت و تاز حامیان فتنه در محافل دانشجویی کشور

به گزارش صبح الوند، بهنام ترکمان در یادداشتی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو نوشت:

 در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین پر شکوه در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی به یادگار ثبت شده است.

نمادی که برای همیشه تاریخ چراغ راه دانشجویانی خواهد بود که با حضور و بصیرتشان در بزنگاه ها و برهه های حساس جمهوری اسلامی ایران حماسه آفریده اند و در تنومند سازی درخت پر برکت انقلاب اسلامی نقش بسزا و غیر قابل انکاری داشته اند.

اما متاسفانه این محیط مقدس در دوسال اخیر مأمن امنی برای کسانی شده است که هیچ ارتباطی با روح عدالت طلبی، استثلال طلبی و آرمان خواهی این قشر فهیم ندارند.

چرا که در سخنرانی های روز گذشته و امروز خود محور مشترکی به عنوان تطهیر سران فتنه و استفاده از جوانان دانشجو برای بیان موضوع رفع حصر این خائنین به نظام داشته اند.

از سخنان مصطفی معین در دانشگاه اراک که ماجرای رفع حصر سران فتنه را تنها راه آشتی ملت و دولت بیان کرده بود و صحبت های علی مطهری در دانشگاه علامه که دغدغه خود را رفع حصر و ممنوع التصویری حامیان فتنه بیان کرده تا پشیمانی ابراهیم اصغر زاده از حمایت های خود در اوایل انقلاب از روحانیت در دانشگاه تربیت مدرس.

سخنرانان منحرفی در دولت اعتدال مجال خود نمایی پیدا کرده اند و در پی آنند تا با مطرح کردن مباحثی دور از شأن دانشجویان، ساحت پاک دانشگاه و جریان دانشجویی را به منجلاب سیاست زدگی بکشانند.

 

نفوذ جریان تنها هدف این سخنرانان
 

با توجه به مطالب ذکر شده و کمی بررسی و تأمل بر روند اقدامات این جریان، می توان لایه های پنهان و هدف اصلی این گونه تحرکات را در راه اندازی و فعال کردن شبکه های نفوذ دانشجویی است.

موضوعی که رهبر انقلاب درسخنان اخیر خود به کرات نسبت به آثار و خطرات آن تذکر داده اند.

راه اندازی شبکه های نفوذ جریانی، همان برنامه ای که در سال های 78 و 88 هم سعی و تلاش بسیاری برای شکل گیری آن انجام دادند اما در نهایت دانشجویان انقلابی و هوشیار سیلی محکمی را بر پیکره ی فتنه گران نواختند.

با این وجود باید از مسئولان وزارت علوم دلیل مجوز گرفتن این افراد معلوم الحال را جویا شد و این پرسش را مطرح کرد که چطور با وجو تذکرات مکرر رهبر انقلاب نسبت به این موضوع حساس باز شاهد دخیل کردن امیال سیاسی و جناحی در اداره این وزارتخانه هستیم.

عملکرد  دو سال اخیر این وزارتخانه از انتخاب وزیر مربوطه تا نحوه اداره این نهاد حساس همگی نشان از آن دارد که هدف اصلی این اقدامات که هیچ تناسبی با پیشرفت علمی کشور ندارد، فراهم کردن بستر مناسب ومیدانی برای جولان دادن حامیان فتنه و بازیگردانان اصلی حوادث تلخ تاریخ جمهوری اسلامی است.

اقدامی که اگر جلوی آن گرفته نشود تاوان سنگینی برای عرصه علمی کشور در پی خواهد داشت.

چرا که آن چیزی که رهبر انقلاب از جوانان دانشجوی خود می خواهند، جلوگیری از جولانگاه شدن احزاب و تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی است.

" دانشجو ها باید سیاسی بشوند، یعنی فهم سیاسی پیدا کنند. فهم سیاسی غیر از سیاسی کاری و سیاسی بازی است، غیر از دستخوش جریان های سیاسی شدن است. اتفاقا فهم سیاسی باعث می شود آدم دستخوش جریان های سیاسی نشود...

من همیشه روی این حرفم تکیه می کنم که دانشگاه باید سیاسی باشد تا فریب نخورد و وسیله ای برای کسانی نشود که می خواهند سر به تن نظام نباشد". 

   رهبر معظم انقلاب / 8 آبان 1387

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان