اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1396 - 23:26   |   کد مطلب: 27629
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه امیدواریم آثار مطلوبی در ادامه کاوش‌ها در میدان امام(ره) به دست بیاید، گفت: ظرفیت ایجاد سایت موزه در میدان مرکزی همدان می‌تواند به جذابیت پیاده راه بیفزاید.
سایت موزه میدان امام

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، علی مالمیر ظهر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه حدود چهار هفته کاوش‌ها در میدان مرکزی همدان در حال انجام است، اظهار داشت: در راستای انجام کاوش‌های اضطراری در میدان مرکزی همدان هستیم.

وی با اشاره به اینکه با کاوش‌های انجام شده در میدان مرکزی همدان دو تابوت سفالی که سالم نیستند کشف و مطالعات نشان می‌دهد که مربوط به دوران اشکانی است، افزود: در این کاوش‌ها قطعاتی از سفال مربوط به ادوار تاریخی مختلف کشف‌شده است.

مالمیر با تأکید بر اینکه موقعیت این سایت در میدان، بسیار مهم و اجرای عملیات پیاده راه‌سازی میدان مرکزی شهر همدان نیز در حال انجام است، تصریح کرد: در ادامه کاوش‌ها در صورت برخورد با آثار تاریخی دارای کیفیت و ظرفیت ایجاد سایت موزه می‌تواند به جذابیت پیاده راه بیفزاید و گردشگران، آثار با قدمت تاریخی چند هزارساله را مشاهده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم آثار مطلوبی در ادامه کاوش‌ها به دست آید، عنوان کرد: در نهایت با اتمام کاوش‌ها نتیجه نهایی و تصمیم فنی در خصوص آثار و میدان مرکزی همدان مشخص می‌شود.

مالمیر با بیان اینکه در راستای تبلیغات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان موضوعاتی در ارتباط با ترکیش ایرلاین مطرح شده است، گفت: از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور قرارداد 5 استان با هواپیمایی ترکیه منعقد شده است که همدان جز این پنج استان است و با توجه به اینکه اغلب مسافران این پرواز گردشگران هستند، تبلیغات همدان نیز در این پروازها انجام می‌شود.

وی در خصوص تبلیغات رویداد 2018 با عنوان پایتخت همدان پایتخت گردشگری آسیا ابراز کرد: جلساتی در این راستا در تهران و همدان برگزار شده و برنامه‌ها در راستای چهارچوب این رویداد در حال طراحی و تدوین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در خصوص رسیدگی و حمایت از موزه‌داران خصوصی اظهار داشت: باید به این مجموعه‌داران کمک شود و امیدواریم که سایر دستگاه‌ها در کنار میراث فرهنگی در این خصوص به آن‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان