اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آذر 1396 - 19:10   |   کد مطلب: 27538
مدیر کل میراث فرهنگی همدان گفت: پیش بینی ما این است که اثاری که ظرفیت ایجاد یک سایت موزه را داشته باشد انجا نداریم و به احتمال زیاد پروژه پیاده راه سازی ادامه پیدا خواهد کرد.

علی مالمیر در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر وجود شهر هگمتانه در میدان مرکزی شهر همدان در حال انتشار است  گفت: حدود 12 روز پیش با پیداشدن گوشه ای تابوت سفالی در میدان امام (ره) اداره میراث فرهنگی یک کاوش اضطراری را در این محل شروع کرد.

 

مدیر کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: چون حدس میزدیم در مکانی که قرار است آب نما اجرا بشود به اثاری که ظرفیت ایجاد یک سایت موزه راداشته باشد برخورد کنیم  با همکاری شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که کاوش را  ادامه دهیم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون اثار قابل توجهی که ظرفیت ایجاد یک سایت موزه راداشته باشد برخورد نکردیم گفت: ما یک تابوت سفالی که مربط به دوران اشکانی است و یک قسمت تابوت دیگری که بخشی از ان بخاطر ساخت و سازها در ساختمان پایه المان مقداری اسیب دیده بود را تاکنون پیدا کرده ایم.

 

مالمیر در پایان با اشاره به اینکه نتیجه قطعی بعد از جلسات کارشناسی با گروه کاوش اعلام میشود  گفت: پیش بینی ما این است که آثاری که ظرفیت ایجاد یک سایت موزه راداشته باشد انجا نداریم و به احتمال زیاد پروژه پیاده راه سازی ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان