اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آذر 1396 - 9:06   |   کد مطلب: 27583
یک نویسنده تئاتر کودک گفت: بخش «خردسال» جشنواره تئاتر کودک نیازمند حمایت بیشتری است.

به گزارش صبح الوند، رامین کهن نمایش‌نامه «هدیه کوچولو» را با الهام از کتاب «اول می‌خواستم یک گل به تو هدیه بدهم» اثر ینس دوبر ترجمه طوبی سادات جزایری نوشته است.

 

کهن با تاکید براینکه از کتاب برداشتی آزاد برای مخاطب خردسال داشته، اظهارداشت: بچه‌ها همیشه علاقه دارند دوست داشتن خود نسبت به پدر و مادر را ثابت کنند و همیشه به اولین چیزی که فکر می‌کنند خرید هدیه است.

 

وی گفت: با توجه به زندگی تجملاتی امروز باید به کودکان یاد داد این کار را می‌توان با تمام قلب و وجودشان انجام دهند و مهم نیست هدیه چه باشد بلکه ارزشمند است با تمام وجود و احساس هدیه بدهیم و فردی را که دوست داریم خوشحال کنیم.

 

وی ادامه داد: این احساس در گروهمان که چند سالی است فعالیت داریم نیز به همین صورت بوده و با تمام وجود برای آن‌ها کار می‌کنیم و اگر این گونه نبود آثارمان هیچ وقت روی صحنه باورپذیر نمی‌شد.

 

کهن درباره تکنیک اجرایی نمایش «هدیه کوچولو»، گفت: نمایش (تاپ تیپل) تکنیک روی میز و عروسکی اجرا می‌شود و با عروسک با دست و عروسک با پارچه ادغام شده تا برای مخاطب جذاب‌تر باشد.

 

وی همچنین درباره بخش (خردسال) جشنواره، اظهارداشت: این بخش بسیار خوب  نیازمند حمایت بیشتری است و باید راه‌کاری پیدا شود تا پس از جشنواره افرادی که برای خردسالان کار می‌کنند حمایت شوند و کمک هزینه‌ داشته باشند تا به شکل مشارکتی در مهدکودک‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

 

نمایش‌ «هدیه کوچولو» که به مدت ۲۰ دقیقه اجرا می‌شود درباره کوچولویی است که تصمیم دارد با هدیه‌ای مادرش را خوشحال کند اما سردرگم مانده و چون می‌خواهد او را از صمیم قلب خوشحال کند باید بهترین هدیه‌ای که می‌تواند تهیه کند.

 

سعید ابک و پرستو آریاکیا بازی‌دهندگان عروسک هستند و طراحی و ساخت عروسک نیز توسط منیر مولوی‌زاده انجام شده و موسیقی این نمایش به صورت زنده توسط امین پروین اجرا می‌شود و دستیارکارگردان معصومه آرواز و طراح صحنه نیز آریا کیا است.

 

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهدشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان