اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1396 - 21:52   |   کد مطلب: 27445
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از آمادگی کامل شهرداری برای بارش برف و باران در پایان هفته جاری در همدان خبر داد.
بارش برف در همدان

به گزارش صبح الوند، حسین خانجانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه طبق سنوات گذشته ستاد عملیات زمستانه تشکیل و تقسیم کار انجام شده است، افزود: تجهیزات و مواد لازم برای برف‌روبی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله 3 هزار تن نمک و 6 هزار تن ماسه برای عملیات برف‌روبی در همدان به‌کار برده می‌شود، ادامه داد: تقسیم‌بندی لازم انجام شده تا در ایام زمستان در چندین نوبت این مواد خریداری شده را تحویل بگیریم.

خانجانی خاطرنشان کرد: لباس گرم زمستانه برای کارگران، چکمه، لوازم انفرادی و ... تهیه شده است و تعمیرات لازم برای ماشین‌آلات نیز انجام گرفته و آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری 210 دستگاه ماشین‌آلات برای حمل برف از بخش خصوصی اجاره خواهیم گرفت، گفت: تقریبا 60 دستگاه خودروی حمل برف شهرداری همدان و 40 دستگاه نمک‌پاش نیز در این ایام به‌کار گرفته خواهند شد.

خانجانی درباره جایگزین کردن نمک با مواد دیگری به منظور ذوب کردن برف‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌های استان مطالعاتی در این زمینه انجام دادند اما تا زمانی‌که مواد جایگزین صرفه اقتصادی و توجیه زیست‌محیطی نداشته باشند، نمک را حذف نخواهیم کرد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان درباره لایروبی و پاکسازی جوی‌ها نیز یادآور شد: قبل از فرارسیدن زمستان طرح استقبال از مهر اجرا و شبکه آب‌های سطحی پاک‌سازی شد. 

وی ادامه داد: با فرارسیدن فصل زمستان و بارش برف نیز، به صورت روزانه جوی‌ها و دریچه‌ها کنترل می‌شود تا از بروز آبگرفتگی در سطح شهر جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان