اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مهر 1396 - 23:09   |   کد مطلب: 26894
معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان:
٨٠ در صد اماکن روستایی استان همدان سند مالکیت دارند
معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: ٨٠ درصد اماکن روستایی استان همدان دارای سند مالکیت هستند.

به گزارش صبح الوند، محمود امیری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: تا کنون برای ١۴٢ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان سند مالکیت صادر شده که این امر در کاهش اختلافات ملکی و کاهش  مهاجرت و نیز ایجاد نشاط و امید در بین روستائیان از نقش موثری برخوردار است.

وی تعداد روستاهای استان همدان را یک هزار و ۴٩ روستا برشمرد و افزود: از این تعداد روستا ٩٢۵ روستا بالای ٢٠ خانوار بوده که بر طبق برنامه پنجم توسعه باید در این روستاهای بالای ٢٠ خانوار  اجرای طرح هادی آغاز شود.

امیری با بیان اینکه تا کنون در ۶۵۶ روستای بالای ٢٠ خانوار اجرای طرح هادی آغاز شده است، تصریح کرد: آغاز اجرای طرح هادی روستاهای بالای ٢٠ خانوار در کشور ۴٢ درصد بوده و این درحالیست که در استان همدان در ٧١ درصد روستاها اجرای طرح هادی آغاز شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۶٣٢ هزار نفر از جمعیت مردم استان همدان در روستاها ساکن هستند، خاطرنشان کرد: ساکن بودن ٣٨ درصد جمعیت استان در سطح روستاها پتانسیل خوبی به نسبت کشور، برای نگهداری و ماندگاری و پایداری روستاها و توسعه روستاها خواهد بود.

وی با بیان اینکه ٢۶ درصد جمعیت کل کشور در روستاها ساکن هستند، اضافه کرد: تهیه طرح هادی برای تمام روستاهای استان همدان تهیه شده و ١٠٠ درصد روستاهای استان همدان طرح هادی دارند که در این طرح پیش‌بینی نیازهای روستاها برای برنامه 10 ساله درنظر گرفته شده و اقدامات عمرانی و ساخت‌وسازها براساس این طرح انجام می‌شود.

مقاوم‌سازی ۴٢ درصد مساکن روستایی استان همدان

وی از مقاوم‌سازی ۴٢ درصد مساکن روستایی استان همدان خبر داد و گفت: از ١٧۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان ٧٢ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند و در حال حاضر ٣٢ درصد از مساکن روستایی کشور مقاوم‌سازی شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با تأکید بر توجه به روستاهای دارای بافت‌های باارزش و واجد ارزش نیز اظهار کرد: از برنامه سوم توسعه، شناسایی روستاهای واجد بافت باارزش که در انطباق با محیط شکل گرفته و دارای بافت بومی و ارگانیک با استفاده از مصالح بومی هستند، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ٢١ روستا در استان همدان دارای بافت واجد ارزش است، خاطرنشان کرد: تا کنون در ۶ روستا تهیه و اجرای طرح بافت با ارزش انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در روستای حبشی اسدآباد نیز تهیه و اجرای طرح بافت باارزش انجام گرفته، یادآور شد: کار مطالعات روستای ملحمدره اسدآباد هم به اتمام رسیده و به‌زودی سنگ‌فرش و جداره و مبلمان روستایی را در این روستا آغاز خواهیم کرد.

امیری با بیان اینکه بازسازی بافت قدیم و احیای بافت‌های باارزش در دست کار است، خاطرنشان کرد: مطالعه تهیه و اجرای طرح گردشگری در ١٢ روستای هدف گردشگری استان همدان آغاز شده که این امر در عمران و آبادانی و گردشگری و اشتغال روستاها از نقش موثری برخوردار خواهد بود و به توسعه پایدار روستاها کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ماده ٢٧ وظایف خوب و پررنگی برای دولت و دستگاه‌ها در بحث امکانات زیربنایی و خدمات عمرانی و توسعه اقتصادی و اشتغال روستاها در نظرگرفته شده، بیان کرد: با تخصیص اعتبار برنامه ششم توسعه در این راستا به انجام خواهد رسید.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: ١٨ میلیارد تومان اعتبار عمرانی مصوب برای ١٨٠ روستا در استان همدان درنظرگرفته شده که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و در حال انجام است و با تخصیص اعتبار، این عملیات سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

امیری از تأمین ١٢ هزار تن قیر اعتباری از منابع ملی برای استان همدان خبر داد و گفت: این میزان قیر اعتباری برای ١۴٠ روستا برنامه‌ریزی شده که با کمک شوراها و دهیاران و مردم روستاها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مسکن معیشت‌محور یکی از بحث‌هایی است که بنیاد مسکن با همکاری و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی در سطح روستاها پیگیر است تا در این راستا معیشت و فعالیت با توجه به ساختار مساکن روستایی هم محور یکدیگر بوده و مجزا نباشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان