اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مهر 1396 - 22:28   |   کد مطلب: 26769
دادستان کل عراق درخواست اتخاذ تدابیر قانونی علیه مسئولان همه پرسی در منطقه کردستان را به دادگاه مرکزی تحقیق ارجاع داد و پارلمان عراق نیز اعلام کرد که از محاکمه مسعود بارزانی حمایت می‏‌کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس, «عبدالستار البیرقدار» سخنگوی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌‏ای اعلام کرد که «دادستانی کل عراق، درخواست اتخاذ تدابیر قانونی علیه مسئولان همه پرسی در منطقه کردستان را تقدیم دادگاه مرکزی تحقیق کردند.»

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، البیرقدار افزود: این اقدام دادستانی بنا به دستور شورای امنیت ملی و با موافقت پارلمان صورت گرفت.

اعضای پارلمان عراق امروز چهارشنبه بر اجرای تصمیمات شورای امنیت ملی برای پیگیری قضایی مسئولان همه پرسی از جمله رئیس منطقه کردستان عراق و محاکمه آنها تاکید کردند.

پارلمان عراق امروز اعلام کرد که از محاکمه مسئولان برگزاری همه‎پرسی «غیر قانونی» در منطقه کردستان از جمله «مسعود بارزانی» حمایت می‎کند.

پارلمان عراق همچنین از حیدر العبادی نخست‎‏وزیر عراق خواست تا برای حمایت از وحدت عراق همه تدابیر حقوقی و قانونی را اتخاذ کند.

نمایندگان عراقی از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین خواستار استقرار نیروهای امنیتی این کشور در شهر مورد مناقشه کرکوک شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان