اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مهر 1396 - 23:38   |   کد مطلب: 27000
فرماندهان داعش قصد دارند با سواستفاده از بحران جدید ناشی از تحرکات جریان تجزیه طلب کرد حملات گسترده ای را به استان‌های صلاح الدین، نینوی و دیالی عراق اجرا کند.

به گزارش صبح الوند، یک منبع امنیتی عراقی از طرح گروه تروریستی تکفیری داعش برای حمله گسترده به سه استان این کشور خبر داد.

بنابر این گزارش، فرماندهان داعش قصد دارند با سواستفاده از بحران جدید ناشی از تحرکات جریان تجزیه طلب کرد حملات گسترده ای را به استان‌های صلاح الدین، نینوی و دیالی عراق اجرا کند.

منابع امنیتی عراقی با اعلام مطلب فوق افزود این حملات از پشتیبانی بیش از 5000 تروریست داعشی مستقر در مناطق کردنشین تحت سیطر شبه نظامیان پیشمرگه و هسته های خفته داعش در مناطق آزاد شده همچون موصل، دیالی و صلاح الدین برخوردار خواهد بود و شبه نظامیان پیشمرگه نیز آنها را پشتیبانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد این طرح از سوی آمریکا و برخی حامیان داعش برای تمرکز زدایی از دولت عراق برای بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط بارزانی در جریان هجوم سال 2014 داعش به این کشور توسط شبه نظامیان کرد و علی الخصوص شهر استراتژیک کرکوک صورت میگیرد.

لازم به ذکر است که همزمان با حملات گسترده داعش به عراق در سال 2014 و زمانی که نیروهای عراقی در حال دفاع از مناطق مختلف در برابر تروریست‌ها بودند، شبه نظامیان پیشمرگه با حمله به کرکوک کنترل آن را بدست گرفته بودند. طی روزهای گذشته دولت عراق قصد بازپس گیری شهر را داشته که با مقاومت و تمرد شبه نظامیان تجزیه طلب کرد مواجه شده است.

منبع: اعلام الحربی

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان