اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 9:49   |   کد مطلب: 26591
همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد قريب به 100 هزار دانش‌آموز در شهرستان همدان مشغول به تحصيل خواهند شد.
قریب به 100 هزار  دانش آموز  مشغول به تحصیل خواهند شد

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در شوراي آموزش و پرورش شهرستان با دستور کار ستاد مهر و بازگشايي مدارس اظهار کرد: امسال در شهرستان همدان قريب به 100 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصيل خواهند شد.

 

وي با اشاره به آغاز بازگشايي مدارس در هفته دفاع مقدس گفت: فضاسازي مدارس متناسب با هفته دفاع مقدس  و ماه محرم انجام خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اينکه براي کلاس اولي‌ها فضاي رواني خاصي در ابتداي بازگشايي مدارس وجود دارد که ما بايد با فضاسازي آنها را با محيط مدرسه آشنا کرده و خاطره خوشي را برجاي بگذاريم، خاطرنشان کرد: استرس حاکم بر خانواده‌هاي کلاس اولي بيشتر از دانش‌آموزان است.

 

وي با بيان اينکه کار آموزش و پرورش در اين خصوص سخت است و ما بايد اين مجموعه را ياري کنيم، افزود: فضاي کنوني جامعه و عصر ارتباطات بر روي مسائل پرورشي اثر گذاشته و بايد برنامه‌ريزي در خصوص تقويت آموزش خانواده‌ها و دانش‌آموزان در اين راستا انجام گيرد.

 

تعالي با بيان اينکه نيروي انتظامي، پليس راهنمايي و رانندگي و شهرداري اقداماتي را با بازگشايي مدارس نظير روان‌سازي ترافيک و ... انجام خواهند داد، گفت: در برخي از مناطق کمبود فضاي آموزشي وجود دارد و البته در برخي مناطق نيز با کاهش دانش‌آموز مواجه هستيم.

 

فرماندار شهرستان همدان اقدامات اداره نوسازي مدارس در خصوص تعمير، تجهير، تامين سيستم گرمايشي مدارس طي چند سال اخير قابل تقدير دانست و افزود: در رابطه با برنامه‌هاي اوقات فراغت در فصل تابستان نيز اقدامات خوبي در سطح شهرستان صورت گرفته است.

 

وي با اشاره به اهميت غني‌سازي اوقات فراغت دانش آموزان اين موضوع را حساس عنوان کرد و گفت: در گذشته دانش آموزان با اتمام مدارس براي پر کردن اوقات فراغت در جايي مشغول به کار مي‌شدند و اين موضوع به يک فرهنگ نيز تبديل شده بود اما اکنون اين شرايط وجود ندارد و به همين خاطر کار ما سخت شده است.

 

وي با اشاره به اينکه تعدادي از مدارس همدان کد تخريب خورده‌اند، خاطرنشان کرد: تعدادي از مدارس توسط بنياد برکت طرح بازسازي و ساخت دارند که خوشبختانه امسال سهميه خوبي در اين بخش گرفته شده است.

 

فرماندار شهرستان همدان با تاکيد به اينکه دغدغه ما در رابطه با مدارس مورد نياز مساکن مهر است که به قوت خود باقي مانده است، افزود: جمعيت کثيري در مناطق مساکن مهر ساکن مي‌شوند اما مکان‌هاي آموزشي در اين مناطق کم است و اميدواريم با برنامه‌ريزي فکري در اين خصوص شود.

 

تعالي نظارت بر بهداشت مدارس به ويژه بوفه‌ها و سرويس‌هاي بهداشتي را ضروري دانست و افزود: سال گذشته اقدامات خوبي در رابطه با سرويس‌هاي مدارس شهر و روستا انجام و تعدادي از سرويس‌هاي بهداشتي احصاء و نواقص موجود رفع شد.

 

وي با اشاره به اينکه بايد در راستاي ريشه‌کني بي‌سوادي کمک کرد چراکه بي‌سوادي ديگر در اين عرصه معنايي ندارد، گفت: نهضت سوادآموزي به مانند جهاد سازندگي از اوايل انقلاب اقدامات خوبي را انجام داده است.

 

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه اکنون بايد وسايل ارتباطي جديدي در موضوع سوادآموزي تعريف شود، افزود: اميدواريم با اقدامات اثرگذار شاهد حائز رتبه‌هاي خوبي در راستاي حذف بي‌سوادي در همدان باشيم.

 

معاون سوادآموزي آموزش و پرورش استان همدان نيز با اشاره به اينکه 17 شهريورماه روز جهاني سوادآموزي با شعار سوادآموزي در دنياي ديجيتال نامگذاري شده است، اظهار کرد: فعاليت در سه حوزه سوادآموزي، تحکيم و انتقال صورت مي‌گيرد.

 

وي با اشاره به اينکه بر اساس آمار 48 هزار و 916 نفر در استان بي‌سواد هستند، گفت: با 441 هزار و 497 نفر جمعيت در شهر همدان 13 هزار و 37 نفر بي‌سواد هستند که البته فامنين از اين آمار جداست.

 

محمد پورداوود با اشاره به اينکه در ناحيه يک همدان در سه دوره آموزشي بايد 750 نفر از لحاظ برنامه بي‌سوادي پوشش داده مي‌شدند، افزود: 131 درصد در همدان، 99.51 درصد در قهاوند و 68.10 درصد در ناحيه يک، کار صورت گرفت.

 

وي با اشاره به اينکه در حوزه سوادآموزي همدان رتبه دوم کشوري را دارد، خاطرنشان کرد:  قبل از دوره رياست جمهوري روحاني، همدان رتبه 30 کشور را داشت اما اکنون به رتبه دوم رسيده است.

 

پورداوود با اشاره به اينکه طرح «انسداد بي‌سوادي» در حال اجراست و روساي شهرستانها در جذب و شناسايي افراد بي‌سواد اهتمام خاصي دارند، افزود: طرح هاي بسياري در رابطه با ريشه‌کني بي‌سوادي در استان اجرا مي‌شود.

 

وي با اشاره به اينکه اکنون بي‌سوادي به پديده شومي تبديل شده که اگر تلاش جدي داشته باشيم مي‌توانيم جشن ريشه‌کني بي‌سوادي را در استان بگيريم، گفت: امسال دو مرکز يادگيري در همدان ايجاد خواهد شد.

 

معاون سوادآموزي آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اينکه در ناحيه 2 آموزش و پرورش دو مرکز يادگيري وجود دارد، افزود: امسال يک مرکز يادگيري دولتي در نايحه يک و يک مرکز در ملاير ايجاد خواهد شد.

 

وي خاطرنشان کرد: مرکز يادگيري محلي قابليت سوادآموزي و مهارت‌آموزي را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان