اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مهر 1396 - 22:53   |   کد مطلب: 26921
معاون سلامت آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد:
آغاز طرح مبارزه با «شپش سر» در مدارس استان همدان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از آغاز طرح مبارزه با آلودگی به پدیکلوز سر «شپش سر» در راستای پیشگیری و مقابله با این پدیده در مدارس استان خبر داد.
شپش سر

به گزارش صبح الوند،  عبدالله جعفری با اشاره به آلودگی به شپش سر در مدارس، گفت: این پدیده یک مسئله اجتماعی و گریبانگیر بسیاری از جوامع است و تمام طبقات اجتماعی و اقتصادی جامعه در معرض آلودگی به این عارضه هستند.

وی عنوان کرد: طرح‌های مختلفی با هدف پیشگیری و کنترل آلودگی به پدیکلوزیس سر در مدارس شهری و روستایی استان با رویکرد مدرسه‌محور انجام می‌شود.

وی افزود: افزایش آگاهی آموزگاران، دانش آموزان و والدین در خصوص پیشگیری از این آلودگی، بیماریابی و ارجاع به مراکز بهداشت، ارتقای سطح بهداشت فردی دانش آموزان از جمله اهداف این طرح ها است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل پیشگیری از پدیکلوز در مدارس دارای مراقب سلامت، مراقبان سلامت در ابتدای سال تحصیلی موی سر تمامی دانش آموزان را مورد معاینه و غربالگری قرار داده و موارد مشکوک را به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع می‌دهند و در صورت بیماری، مورد را تا درمان کامل پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان