اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1396 - 23:58   |   کد مطلب: 28475
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: از ۱۷۵ دبیرستان ۱۷۰ دبیرستان دارای آزمایشگاه هستند که از این تعداد، ۹۰ دبیرستان آزمایشگاه کامل دارند.
تجهیزات مدارس

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم،  عباس احمدی‌مقیم  در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه با استقرار پایه دوازدهم در سال 97-98 ساختار جدید نظام آموزش‌وپرورش بر اساس سند تحول کامل می‌شود، اظهار داشت: با استقرار کامل این نظام ما با چالش‌هایی مواجه هستیم که برای رفع آن اقدام به برگزاری جلساتی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: با استقرار پایه دوازدهم بخشی از نیروهای مازاد که در پایه ابتدایی ساماندهی شده‌اند باید به دوره متوسطه بازگردند تا کمبود نیروی ما در این پایه برطرف شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش همدان با اشاره به اینکه 711 نفر نیروی مازاد داشتیم که در دوره ابتدایی ساماندهی شدند افزود: درمجموع 380 نفر نیرو برای سال آینده در دوره ابتدایی نیروی انسانی نیازمند هستیم که این تعداد بدون احتساب آموزگاران خارج از استان یا افرادی است زمان بازنشستگی قطعی آن‌ها فرا رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال آینده سه هزار و 200 نفر پایه در ششم ابتدایی تحصیل می‌کنند، ابراز کرد: در سال تحصیلی آینده 106 کلاس به مجموعه کلاس‌های متوسطه اول اضافه می‌شود.

احمدی‌مقیم گفت: در سال آینده 132 نفر در حوزه متوسطه اول کسری نیرو خواهیم داشت و این در حالی است که نزدیک به 165 نفر از همکاران ما بازنشسته قطعی هستند.

وی عنوان کرد: ما در سال آینده تحصیلی به 974 نفر دبیر و آموزگار در حوزه ابتدایی و متوسطه اول نیاز داریم که این تعداد در دوره متوسطه دوم 440 مربی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش همدان تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین درس آزمایشگاه به‌عنوان یک درس مستقل تدریس می‌شود که باید برای آن نیز معلم جداگانه در نظر گرفت.

وی با تشریح وضعیت آزمایشگاه‎های موجود در مدارس استان ابراز کرد: از 175 دبیرستان 170 دبیرستان دارای آزمایشگاه هستند که از این تعداد، 90 دبیرستان آزمایشگاه کامل دارند، 30 دبیرستان تا 70 درصد پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است، 30 دبیرستان تا 50 درصد و 20 دبیرستان نیز اصلاً آزمایشگاهی ندارند که برای تکمیل آن‌ها نیاز به اعتبار و تجهیزات داریم.

احمدی مقیم اظهار داشت: با استقرار پایه دوازدهم آموزش در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای از دو سال به سه سال افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بر این اساس ما 215 کلاس کمبود داشته و نیاز به 494 کارگاه با تجهیزات لازم هستیم.

احمدی‌مقیم با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه کشور تا پایان برنامه باید 50 درصد دانش‌آموزان در رشته فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند، افزود: خوشبختانه استان همدان در حال حاضر با تحصیل 38 درصد از دانش آموزان در این عرصه از میانگین کشوری بالاتر است.

وی بابیان اینکه در کشور 160 رشته برای تحصیل در رشته فنی حرفه‌ای و کار و دانش وجود دارد که در همدان 62 رشته قابلیت اجرا را دارد، گفت: برای تجهیز هر کارگاه 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

معاون آموزش متوسطه استان همدان با تأکید بر اینکه باید خیران مدرسه‌ساز را به سمت تجهیز هنرستان‌ها هدایت کنیم، ابراز کرد: اولویت‌ ما در سال آینده باید در حوزه تجهیز کارگاه‌ها و هنرستان‌ها معطوف شود.

وی گفت: تحصیل‌کردگان ما در کار و دانش و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تأثیر بسیاری در ایجاد اشتغال داشته‌اند بنابراین می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای بهبود وضعیت اشتغال در استان بهره برد.

احمدی تصریح کرد: سال گذشته هنرجویان با استفاده از مهارت خود توانستند 432 میلیون تومان تولیدات داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان