اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 23:48   |   کد مطلب: 26571
سرپرست شهرداری همدان با بیان اینکه ۴ سال است که رکود گریبان شهرداری را گرفته و رها نمی‌کند، گفت:تنها ۱۱ میلیارد تومان از ۱۵۳ میلیارد تومان طلب شهرداری از سوی ادارات پرداخت شده است.
سرپرست شهرداری همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سید مصطفی رسولی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر همدان که با حضور نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود در عرصه منابع، مدیریت هزینه ودر آمد در شهرداری سخت شده است.

 وی افزود: برخی از نهادها به اندازه منابعی که تخصیص می‌یابد کارهای زیرساختی و خدماتی انجام می‌دهند اما ما به عنوان شهرداری نمی‌توانیم منتظر تخصیص اعتبارات بمانیم به همنین دلیل نیز کارها را به صورت تعهدی پیش می‌بریم.

سرپرست شهرداری همدان عنوان کرد: در 10 سال گذشته شهرداری همدان کارها و پروژه های خود را به صورت تعهدی انجام داده است اما متاسفانه 4 سال است که رکود گریبان شهرداری را گرفته و نمی‌خواهد رها کند.

وی گفت: با درآمدهایی که در دو سال گذشته داشتیم توانسته‌ایم برخی دیون شهرداری را پرداخت کنیم اما در حال حاضر وضعیت شهرداری‌ها مناسب نیست و کدهای پرداختی تعیین شده برای شهرداری نیز از سوی برخی نهادها مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

رسولی بیان کرد: علاوه بر ارزش افزوده، برخی کدهای مالیاتی وجود دارد که مطابق آن باید 10 درصد  از آنها به شهرداری‌ها پرداخت شود اما ما برای دریافت آن مجبور به گروکشی می‌شویم به گونه‌ای که از ابتدای امسال تا کنون  با وجود چنین کاری تنها 10 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در بخش پیمایش تصویری و ثبت تخلفات توسط دوربین‌های شهرداری نیز ناجا باید ماهانه مبلغی را به شهرداری بپردازد و در حالیکه 9 میلیارد تومان اعتبار برای این کار به ناجای همدان ابلاغ شده تنها یک میلیارد و 400 میلیون تومان به ما داده و ما را ملزم به خرید دوربین کرده‌اند.

سرپرست شهرداری همان درباره تخصیص قیر رایگان به همدان نیز عنوان کرد: سال گذشته علاوه بر همدان، نهاوند و ملایر نیز از دریافت قیر رایگان محروم ماندند ولی امسال همدان تنها شهر استان است که قیر رایگان به آن تعلق نگرفته است.

وی اظهار داشت: هنگام انجام یک پروژه عمرانی برای دستگاه‌های اجرایی آنها موظف به پرداخت هزینه آن هستند چرا که هنگام تعریف یک پروژه بودجه آن نیز ضمیمه آن می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه امسال تنها 11 میلیارد تومان از 153 میلیارد تومان طلب شهرداری از سوی ادارات و در قالب اوراق با سررسید سال 97 به شهرداری پرداخت شده است ابراز کرد: اگر قرار باشد وضعیت این گونه ادامه یابد ما دیگر منابعی برای انجام کارها نداریم.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری قبلا از فروش تراکم، بلند مرتبه‌سازی و غیره تامین می‌شد تاکید کرد: با توجه به اقداماتی که برای قانونمند سازی تفکیک اراضی انجام داده‌ایم باید با شفاف سازی در بخش عوارض، منابع مالی در پروژه‌های شهری هزینه شوند.

سرپرست شهرداری همدان با تشریح پروژه‌های عمرانی این نهاد عنوان کرد: انجام این پروژه‌ها از سوی شهرداری نیازبه کمک و حمایت دارد و گرنه با وضع موجود ما نمی‌توانیم به آن ایده‌آلی که در ذهن داریم برسیم.

وی با تاکید براینکه در صورت کاهش میزان بودجه شهرداری همدان، دیگر توانایی آسفالت کردن را هم نداریم اظهار داشت: در حال حاضر 900 میلیون تومان اعتبار برای شهرداری همدان در شورای برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده اما تا کنون هیچ تخصیصی انجام نشده است.

رسولی تصریح کرد: شهر همدان برای نگهداری به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد  و این در حالی است که سالانه تنها 10 تا 12 درصد از عوارض نوسازی وصول می‌شود.

وی افزود: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی، کدهای پرداختی، تفکیک زمین و غیره کاهش یافته است و باتوجه به اینکه شهر همدان نه صنعتی است و نه کشاورزی در مجموع به سازمان‌های شهرداری 500 تا 600 میلیون تومان عوارض پرداخت می‌شد که آنهم دیگر انجام نمی‌شود.

سرپرست شهرداری همدان درباره جذب سرمایه‌گذاری در همدان نیز عنوان کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم و در حال حاضر پروژه‌هایی مانند هتل هما، ساختمان مخابرات  و غیره در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان