اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 22:29   |   کد مطلب: 26568
مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی:
همدانی‌ها نقش مؤثری در حفظ فرهنگ شهید آیت‌الله مدنی داشتند
مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با اشاره به اینکه مردم همدان نقش مؤثری در حفظ فرهنگ شهید آیت‌الله مدنی داشتند، گفت: بیت شهید مدنی برای برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سید محمدکاظم حجازی پیش از ظهر امروز در مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهید مدنی در بیت این شهید بزرگوار اظهار داشت: از بیانات مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته بهره‌مند شدیم در ماندگاری انقلاب اسلامی مهم‌ترین شاخص تبعیت از مکتب امام راحل بوده است.

وی افزود: از دلایلی که امام راحل مسیر انقلاب را بر اساس تعالیم اهل‌بیت تبیین کردند این بود که مردم از هرگونه انحراف در واقعه عاشورا و بعد از آن عبرت و درس گرفتند.

حجازی با بیان اینکه هر حرکت اجتماعی که مردم در آن سهیم باشند موفقیت در آن بیشتر است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری حرکت امام راحل به عنوان مکتب نامیدند تا اینکه مسئولان نظام، مدیران و مردم در طول این سال‌ها شاخصه رفتار خود را با راه و روند امام خمینی(ره) تطبیق دهند.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود که امام راحل مکتبی که بر اساس دیدگاه و شناخت خود از اسلام بنا نهادند در نهایت به انقلاب ختم شد.

حجازی تأکید کرد: مهم‌ترین دلیل سلامت و استمرار حرکت امام راحل در جامعه امروز این است که زوایای مختلف جامعه همت خود را به کار بردند تا راه امام خمینی(ره) را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین استناد متولیان نظام به ویژه مقام معظم رهبری استناد به فرمایشات امام راحل است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در محدوده جغرافیایی نمی‌گنجد بلکه انقلابی فرامرزی است.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه ابعاد شخصیتی شهید مدنی باید برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: با تبیین ابعاد شخصیتی شهید مدنی برای نسل جوان این شهید بزرگوار باید در جامعه امروز در حوزه‌های رشد علمی، ویژگی‌های اخلاقی، عرفانی و غیره تبدیل به الگو شود.

حجازی با تأکید بر اینکه آیت‌الله مدنی نقش مؤثری در جلوگیری از بسیاری از انحرافات در دوران انقلاب داشتند، گفت: این شهید بزرگوار در برخورد با مسئولان باصلابت و مقتدر بودند.

وی با اشاره به اینکه مردم همدان نقش مؤثری در حفظ فرهنگ آیت‌الله مدنی داشتند، بیان کرد: حتی محل تولد این شهید بزرگوار نیز نتوانسته این‌گونه فرهنگ شهید مدنی را حفظ کند.

حجازی با بیان اینکه امسال کتابی در رابطه با شهید مدنی در قالب داستان برای نوجوانان تألیف شده است، تصریح کرد: حیف است که از منزل شهید مدنی که نقش مؤثری در دوران انقلاب داشت استفاده نشود.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با اشاره به اینکه در روز غدیر نخستین شهید محراب امام علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام(ص) منصوب شد، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی نیز شهدای محراب به ویژه شهید مدنی با اقتدا به امام علی(ع) در محراب عبادت به مقام شامخ شهادت نائل گردیدند.

وی با بیان اینکه شهید مدنی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی در سطح ملی و فراملی اثرگذاری و نقش مؤثری داشتند، افزود: در استان همدان به لحاظ زحماتی که برای مردم همدان متحمل شدند حق و دین بزرگی بر گردن مردم این شهر دارند.

مجید صفدریان با تأکید بر اینکه شهید آیت‌الله مدنی علاوه بر هدایت مردم اقدامات شایسته دیگری نیز در طول زندگی انجام دادند، تصریح کرد: تأسیس مسجد، درمانگاه، خیریه و صندوق قرض‌الحسنه از جمله اقدامات شایسته این شهید بزرگوار است که خیرات و برکات آن تا ابد برای شهر همدان باقی می‌ماند.

وی تأکید کرد: تنها اقدامی که می‌توان در راستای ادای دین به این شهید بزرگوار انجام داد زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره، معرفی شخصیت و مسلک شهید مدنی به نسل جوان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان